پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
سازمان آزادی بخش فلسطین سندی شامل ۳۰۰ مورد نقض قوانین بین‌الملل در طرح معامله قرن آماده کرده و قصد دارد همزمان با سفر رئیس‌تشکیلات خودگردان به نیویورک، آن را میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل پخش کند.

شعارسال:طرح معامله قرن که از سوی دونالد ترامپ در مورد فلسطین مطرح شده ناقض بسیاری از قوانین بین‌المللی است. اکنون گروه‌های فلسطین اقدام به جمع‌آوری تمام بندهای معامله قرن که ناقض قوانین بین‌المللی است کرده و قصد دارند این مسئله را در شورای امنیت ارائه دهند. «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه آینده به نیویورک می‌رود تا طرحی را که فلسطینی‌ها در رد «معامله قرن» آماده کرده‌اند برای تصویب شدن به شورای امنیت تحویل دهد. بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در همین زمینه اعلام کرده، سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» سندی را حاضر کرده که شامل ۳۰۰ مورد نقض قانون بین‌الملل در طرح ادعایی صلح آمریکاست: «این سند به زبان انگلیسی در میان تمام اعضای شورای امنیت و جمعیت عمومی سازمان ملل پخش خواهد شد.»


ماهاتیر محمد: به آپارتاید می‌رسد
از سوی دیگر، ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی در افتتاحیه کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های حامی قدس تاکید کرد که طرح به اصطلاح معامله قرن ترامپ فقط به آپارتاید منجر می‌شود. وی افزود: «ما خواستار اجرای منشور سازمان ملل درخصوص حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین هستیم...اگر ما در قبال نسل کشی که اسرائیل در حال ارتکاب آن است سکوت کنیم همین سرنوشت در انتظار ماست.» وی در عین حال از ترامپ خواست، از قدرت کناره‌گیری کند.
در ادامه محکومیت معامله قرن این بار نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی به رئیس‌جمهور این کشور طرح «معامله قرن» را محکوم و تاکید کردند، این طرح خشونت و تضعیف ثبات در اردن را تجدید و دو پیمان صلح میان اسرائیل و مصر و نیز معاهده میان این رژیم با اردن را تهدید می‌کند. این نمایندگان در پیامی به رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات مذکور را مطرح و ۱۰۷ نماینده دموکرات نیز آن را امضا کردند.


کشورهای عربی طعمه صهیونیست‌ها
روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز در کاریکاتوری کره زمینی را به تصویر کشیده که شخصی در حال به دام‌انداختن آن است. این دام را دستی که روی آستین آن نماد رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد روی کره زمین می‌اندازد. روی این کره نقشه کشور‌های عربی دیده می‌شود. القدس العربی با عنوانی که برای این کاریکاتور انتخاب کرده تاکید می‌کند معامله قرن و زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی نه تنها فلسطین را تهدید می‌کند بلکه تهدیدی برای همه کشور‌های عربی است.


طعنه سنگین گانتس به نتانیاهو
اما در ادامه دعواهای رقبای انتخاباتی رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» رئیس‌حزب آبی-سفید گفت که «بنیامین نتانیاهو، همان طور که جورابش را عوض می‌کند، وزرای جنگ را تغییر می‌دهد. او کابینه را به سیرک مسخره‌ای تبدیل کرده است. او بر اوضاع کنترل ندارد و به شکل غیرمسئولانه رفتار می‌کند...نتانیاهو به رغم انفجاری شدن اوضاع امنیتی، همچنام به گردش در جهان می‌پردازد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار:20 بهمن ماه1398، کدخبر:www.kayhan.ir،181805

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
اساسا برای تبلیغات این داستان رو راه انداختن به نظر من به هدفشون هم رسیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین