پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
محمود واعظی در مراسم آغاز بهره برداری تجاری از طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه گفت: اپراتورها نباید در کم کردن تعرفه‌ها به دنبال ضربه به رقبای خود باشند

شعارسال: محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - امروز در مراسم آغاز بهره برداری تجاری از طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه و دیگر پروژه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خطاب به اپراتورها اظهار کرد: کیفیت بالا، خدمات و بسته های متنوع باید در دستور کار اپراتورها قرار گیرد و در مرحله بعد اپراتورها نباید در کم کردن تعرفه‌ها به دنبال ضربه به رقبای خود باشند.

او دستاورد بزرگ اجرای طرح ترابردپذیری را همکاری در عین رقابت برشمرد و گفت: امروز تحول مهمی رقم می‌خورد و اپراتورها با همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر در جهت حفظ منافع مردم و کشور حرکت کردند.

واعظی ترابردپذیری را کاری مهم برشمرد که مقدمات اجرا ی آن از دو سال پیش و هم زمان با رومینگ ملی آغاز شده و اظهار کرد: امیدوارم اپراتورها با مشارکت یکدیگر زمینه اجرای هر چه بهتر این طرح را فراهم آورند.

وی در عین حال ریزش مشترکان در اپراتورها را مبتنی بر سلایق و نیازهای مختلف مردم عنوان کرد و افزود:‌ باید به این سلایق احترام گذاشت و حق انتخاب را به آنان داد، هر چند ریزش مشترکان در نفس خود به معنای کم کاری یک اپراتور در ارایه خدمات نیست.

واعظی همچنین صیانت از حقوق مصرف کننده و دادن اختیار به مشترک به جای اپراتور را از اهداف اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: ارایه خدمات متنوع و امتیازات بیشتر به مشترکان از جمله دستاوردهای این طرح برای مردم است.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به مساله کیفیت گفت: باید هدف نهایی ارایه خدمات مناسب و با کیفیت در قبال هزینه پرداختی مشترکان باشد و همه مدیران بخش دولتی و خصوصی مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به آن توجه کنند.

وی ارایه خدمات متنوع را نیز در راستای موضوع کیفیت برشمرد و گفت: افزایش کیفیت، خدمات متنوع، ارایه بسته‌های اقتصادی و مناسب و به صرفه ضروری مکمل و در راستای هم هستند.

واعظی با اشاره به فضای نوآوری در کشور و ارایه بسته‌های متنوع در دیگر کشورها گفت: بسته‌ها باید مبتنی بر نیاز و سلیقه مشترکان تهیه شود و تلفیقی از صوت و دیتا باشد.

وزیر ارتباطات نظارت عملی مردم را در کنار نظارت سازمان قرار داد و تاکید کرد: ارزیابی دوره ای اپراتورها، می تواند زمینه شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت را فراهم کند.

وی به آزادسازی فناوری و حذف مقررات زاید و دست و پا گیر اشاره کرد: آماده کردن فضا برای FCP و تمام شرکتهای فعال در ICT در این مدت دنبال شد چرا که معتقدیم به منظور ارایه سرویس، باید آزادی عمل به اپراتورها داد که فناوری را براساس توانایی و نوع فعالیت خود انتخاب کنند و ما هم تنها نظارت بر نحوه ارایه خدمت را بر عهده داشته باشیم.

واعظی در ادامه به شفاف سازی پرداخت و گفت: باید اپراتورها و سازمان در این زمینه دقت کافی داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از حضور MVNO ها در کشور حضور این اپراتورها را از نظر اقتصادی به نفع اپراتور اپراتورها برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت خالی اپراتورهای موجود بدون سرمایه گذاری جدید تحول بزرگی به وجود می آید و اپراتورها در این خصوص با اپراتورهای دارای موافقت اصولی همراهی کنند.

وزیر ارتباطات از ساماندهی شرکتهای کوچک زیادی که در زمینه خدمات اینترنت و ثابت در جاهای مختلف فعالیت می کردند، خبر داد و گفت: در یکسال گذشته با ارایه ۱۳ پروانه FGP و بیش از ۴۰ پروانه Servco سرمایه‌ها را عملاً جمع کردیم تا با قوت بالا خدمات دهند.

واعظی اهداف صدور پروانه های جدید را افزایش سرمایه گذاری در بخش، اشتغال آفرینی و تکمیل پازل‌های در خدمت شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: موفقیت ما در گرو همکاری جمعی است و امیدوارم با همکاری یکدیگر و خدمت به مردم همه سود ببریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 31 مرداد 1395، کدمطلب: 95050119874 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین