پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
در بررسی وضعیت تولید ایران خودرو طی 11 ماهه امسال نیز باید به کاهش 11.7 درصد تولید انواع خودرو و همچنین افت 11.2 درصدی تولید سواری در این گروه صنعتی خودروسازی اشاره کنیم. تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز با افت 11.2 درصدی روبرو بوده است.
شعار سال:طی ۱۱ ماهه امسال ۷۶۲ هزار و ۱۷۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۲.۸ درصدی را داشته است.  در این مدت ۶۹۶ هزار و ۶۹۰ دستگاه سواری تولید شده که این رقم نیز در مقایسه با تولید سواری در ۱۱ ماهه ۹۷ کاهش ۱۴.۵ درصدی را تجربه کرده است.

طی ۱۱ ماهه امسال تولید ون افت ۸۴.۴ درصدی و تولید مینی بوس و میدل باس افت ۴۷.۳ درصدی را داشته است. در عین حال، تولید وانت با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده، اما تولید اتوبوس ۱۷.۱ درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده ۷۰.۶ درصد افت را تجربه کرده است.

 رشد ۵۴ درصدی تولید بهمن ماه

بهمن امسال تولید انواع خودرو به ۹۱ هزار و ۵۳۵ دستگاه رسید که نسبت به بهمن سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.  در این ماه تولید سواری در کشور به ۸۳ هزار و ۱۲۸ دستگاه رسید که از رشد ۵۰.۶ درصدی برخوردار بوده است.  در این مدت تولید ون ۷۵.۹ درصد، مینی بوس و میدل باس ۵۰.۷ درصد، اتوبوس ۹۴.۱ درصد و کامیونت، کامیون و کشنده ۲۶.۹ درصد کاهش داشته است. در عین حال، تولید وانت رشد ۱۱۶.۹ درصدی را تجربه کرده است.

 افت ۱۲ درصدی تولید ایران خودرو

در بررسی وضعیت تولید ایران خودرو طی ۱۱ ماهه امسال نیز باید به کاهش ۱۱.۷ درصد تولید انواع خودرو و همچنین افت ۱۱.۲ درصدی تولید سواری در این گروه صنعتی خودروسازی اشاره کنیم. تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز با افت ۱۱.۲ درصدی روبرو بوده است.

 رشد یک درصدی تولید سایپا

تولید انواع خودرو در گروه صنعتی سایپا طی ۱۱ ماهه امسال ۰.۹ درصد رشد داشته و در مقابل، تولید سواری در این گروه خودروسازی با افت ۲.۳ درصدی همراه بوده است.



شعار سال، بااندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸،کدخبر: 13981211000029، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین