پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ثبت و شناسه دار کردن گوشی تلفن همراه با همکاری نهادهای مرتبط در حال انجام است.

شعارسال: قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای اجرای طرح ریجستری در اپراتورهای سه گانه نصب شده است و آزمایش های مرتبط صورت گرفته که این روند به خوبی درحال اجراست.

وی با اشاره به موانع موجود در خصوص اجرای این طرح، افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌توان پیچیده‌ترین مسائل مرتبط با امور الکترونیکی را انجام داد هر چند ممکن است این امر زمان بر و پر هزینه باشد اما به این موضوع خوش بین هستیم چراکه وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و اپراتورهای سه گانه در حال پیگیری امور هستند.

خورشیدی تصریح کرد: در عملیات فنی ریجستری، واحد و اتحادیه‌های صنفی خودشان مشارکت مستقیم ندارند اما با توجه به مذاکراتی که با این اصناف داشته‌ایم و از آنجایی که هدف اصلی خود آنها پاکسازی و شفاف‌سازی امور مربوط به تلفن همراه است، در تحقق این موضوع همکاری کامل را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهادهای مرتبط دارند.

*افزایش تعداد دستگاه های ایکس ری در گمرک

وی در ادامه به اضافه شدن دستگاه‌های ایکس ری در گمرک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توان تولید دستگاه ایکس ری در داخل کشور وجود دارد و بر اساس برنامه‌هایی که گمرک طراحی کرده ،تعداد این دستگاه‌ها به سرعت در حال افزایش است.

قاسم خورشیدی اذعان داشت: در سال‌های اخیر تعداد دستگاه‌های ایکس ری از 11 به 21 عدد افزایش یافته است که این تعداد یا تولید داخل بوده و یا دستگاه‌هایی است که در زمان گذشته وارد شده اما مورد استفاده قرار نگرفته بود.

وی در پایان تأکید کرد: گمرک برنامه برون سپاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تأمین دستگاه‌های ایکس ری را پیگیری می‌کند و بخش خصوصی می تواند از طریق دریافت تعرفه منابع مالی مصرف شده را بازگرداند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2شهریور1395، کدخبر: 3749738: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین