پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اغتشاشات صورت گرفته در زندان‌های کشور اعطای مرخصی به محکومین سیاسی و امنیتی را بی‌خطر قلمداد کرد و گفت: مجلس نمی‌تواند در تصمیمات قوه قضائیه دخالت کند.

شعار سال: «محمد کاظمی»، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اغتشاشات صورت گرفته در زندان‌های سراسر کشور، این کمسیون با قوه قضائیه جلسه‌ای داشته است یا خیر گفت: با توجه به تعطیلی مجلس و کمیسیون‌ها به نظر می‌رسد که کمیسیون  قضائی و حقوقی در ارتباط با مسئله شورش در زندان‌ها ارتباطی با قوه قضائیه برقرار نکرده است اما در این هفته که جلسات علنی مجلس برگزار می‌شود، ممکن است جلسه کمیسیون نیز تشکیل شود و در این زمینه بحث‌هایی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس در رابطه با میزان اثرگذاری کمیسیون قضائی و حقوقی بر تصمیمات قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه مستقل است و در این زمینه می‌تواند به تنهایی تصمیم‌گیری کند. قوه قضاییه تاکنون هم در بحث اعطای مرخصی به زندانیان به خوبی عمل کرده است. تعدادی از زندانی‌هایی که بنا به دلایلی قوه قضائیه نمی‌توانست به آنها مرخصی بدهد به این قضیه معترض هستند که این اعتراض به درگیری ختم شده اما این قبیل اغتشاشات، قابل کنترل است.

کاظمی عملکرد قوه قضائیه در مواجه با کرونا و اعطای مرخصی به زندانیان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: کمیسیون قضائی و حقوقی نمی‌تواند دخالتی در تصمیمات قوه قضائیه داشته باشد و تنها از باب خیرخواهی و نظارتی که این کمیسیون می‌تواند بر روی عملکرد این قوه داشته باشد، می‌تواند توصیه‌هایی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه توصیه‌های این کمیسیون به قوه قضائیه شامل چه مواردی می‌شود؟ تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌دانیم که چند درصد از زندانیان به مرخصی رفتند و چه استثناهایی در نظر گرفته شده است اما اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی هیچ خطری برای جامعه ندارد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: مرخصی دادن به سارقین مسلح، قاچاقچیان عمده و افرادی که به جرم اختلاس و فساد دستگیر  شدند، صلاح نیست اما معتقدم به همه محکومین سیاسی و امنیتی می‌توان مرخصی داد و مشکلی، ایجاد نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 14 فروردین 99، کد مطلب: 983270: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
بیشترین خطر رو همین افراد دارن چرا که امنیت روانی مردم رو بهم میریزن برای مقاصد سیاسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین