پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
در هفته اخیر سازمان بورس از اعمال دو تغییر جدید در نحوه معاملات بازار سهام خبر داد، این در حالی که سازمان بورس در ماه‌های اخیر تصمیمات ناگهانی بسیاری را گرفته و این موضوع موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورسی شده است.
شعارسال:در هفته اخیر سازمان بورس از اعمال دو تغییر جدید در نحوه معاملات بازار سهام خبر داد، این در حالی که سازمان بورس در ماه‌های اخیر تصمیمات ناگهانی بسیاری را گرفته و این موضوع موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورسی شده است.
 
 اول هفته جاری، سازمان بورس اوراق بهادار تهران در دو اطلاعیه جداگانه از اعمال دو تغییر در بازار سهام خبر داد. نخستین تصمیم، تعیین محدودیت حجمی هر سفارش برای نمادهای فرابورس بود و تصمیم دوم افزایش حداقل ارزش سفارش از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان. دو تغییری که اگر چه احتمالا روی کاغذ تاثیر بسیار کمی بر روند کلی معاملات بورس خواهند داشت و حتی موجب کاهش بار ترافیکی بر هسته معاملاتی شوند، اما به دلیل نحوه اطلاع‌رسانی و ناگهانی بودن تصمیم، موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورس و معامله‌گران خرد شده است. موضوعی که به گواه بسیاری از کارشناسان موجب کاهش ثبات و افزایش بی‎‌اعتمادی در بازار سهامی خواهد شد که در چند ماه اخیر حجم بالایی از نقدینگی را جذب خود کرده است.
 
در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در رابطه با تصمیمات ناگهانی سازمان بورس می‌خوانید:
 
یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز با نام بهرام نوشته است: « واقعا این مسئولان فکر می کنند این قانونهارو میزارند یک ضرب المثل هست که میگه در ترکی صد بار اندازه کن یک بار بدوز.
این قانون جدید اقشار کم درآمد و دانشجویان و محصلها وسربازها و کلا نمی دونم دیگه..
با این کار شاید ترافیک معاملات تا حدودی حل بشه ولی درآمد خود بورس وکارگزاریها و اداره مالیات کم میشه و عملا قدرت ریسک هم در پول دارها میاد پایین واقعا مسئولین به کاری که می کنید فکر می کنید قانونی که در چند دقیقه تصویب بشه مثل قانونهای دیگرتون باشه وهم به ضرر ملته وهم دولت..»
 
حسن نیز به این صورت اعتراض خود را اعلام کرده است :« هر روز یه مسخره بازی جدید در میارن… اون از دو درصد که بورس تا دو هفته ریزش کرد… اینم از الان… خب یدفه بگید کسی نیاد تو بورس دیگه این کارا چیه اخه… کی کف معامله رو یه دفعه پنج برابر میکنه! متاسفم برای شما و امثال شما… فقط به فکر جیب خودتون هستید و لاغیر… بجا این کارا سامانه معاملات رو درست کنید..که پنج بار باید درخواست بزاریم شاید ثبت شه..»
 
فرد دیگری با نام sss نوشته است :« خوشم میاد این عزیزان در همه موارد دستورها ابلاغیه ها بخشنامه ها یی که صادرمیکنند اصلا مردم مهم نیست اشتباه هم که باشه که همش هم هست کم نمیارند اجرا میکنند شانسی یا خوب یا بد..»
 
کاربری به نام پریسا نیز این نظر را داده است : «واقعا متاسفم ما که زیاد سرمایه نداریم ۱۰۰ تومان درآمدم رو میزاریم تو بورس تومن سود کنیم حالا از کجا بیاریم؟ به قشر متوسط به پایین جامعه فکر کردند اصلا. خیلی خبر بدی بود متاسفم.»
 
فرد ناشناس دیگری نیز چنین پیامی داده است: «افرداد ضعیف که با ۱۰۰تومن کار میکردن که دیگه نمیشه سهام بخریم با این شرایط اقتصادی بد کار کاسبی هم که تعطیل کردند از ماشین گرفته تالوازم خانگی حالا هم بورس شده مال پولدارباید باشه.»
 
اظهار نظری دیگر نیز به این صورت آمده است : «به نفع کارگزاری ها هم که صددرصد میشه ،و قدرت ریسک خریدارن خرده مثل من میرسه به صفر. کلا مملکت ما خلاف جریان جهانی اداره میشه تو همه جا بخاطر این وضعیت بازار بورس سقوط کرده برای ما رشد داشته ،این نشانه ی حباب بزرگی بنام تقاضا هست .وقتی تقاضاهای مردم برای شرکت در بورس میره بالا بازار بورس قیمتها شو تغییر میده و این به این معنی نیست که تمام شرکتهای موجود در بازار بورس از لحاظ کاری و درآمدی در کشور موفق تر بودن و ارزششون بلحاظ فنی و علمی ودرآمدزایی و کیفیتی به رقابت با دنیا دراومدن و پا به پاشون دارن پیشرفت میکنن ، فقط بخاطر زیاد شدن تقاضا هاست . مثل فروش سیگار تو مغازه ها که به محض اینکه اسمی معروف میشه کم کم قیمتش رو به افزایش میره. بزودی منتظر سقوط چشمگیر بازار بورس خودمون باشید… مثل تمام دنیا . استارتش رو خودشون با گرون کردن سفارش اولیه زدن.»
 
داوود نیز در پیامی به اثرات نامطلوب این تصمیم پرداخته است: « اینکار اثرات منفی در بورس خواهد داشت اولا اعمال محدودیت حجم در خرید سهام، سهامداران بزرگ کم کم از بورس خارج خواهند شد و اعمال حداقل سفارش تا مبلغ ۵۰۰ هزارتومان باعث خواهد شد تا سهامداران جز نیز یا از بورس خارج شده و فقط عده کمی از آنها به سهم اولیه ها دلخوش کرده ودر بورس بمانند این طرح هم شبیه کاهش نوسانات به ۲ درصد هست که یکروز طول نکشید، برگشت خورد. »
 
فردی به نام محمدزاده نیز زیر خبر مربوط به تعیین محدودیت حجمی در معاملات فرابورس این اظهارنظر را کرده است: «این یکی از همان تصمیمات غیر کارشناسی دست اندرکاران اقتصاد وسازمان بورس است که درنهایت هم به ضرر مردم و اقتصاد کشور تمام می شود وبه ناچار در اقدام نسنجیده مسئولین مردم سرمایه خود را از بازار بورس خارج خواهند کرد.سپاسگزارم.»
 
فرد دیگری نیز این پیام را داده است : « مردم پولشون می برن جای دیگه التماس می کنید بیاین تو بورس میان تو بورس فراریشون میدین فکر کنم مریض این شاخه اون شاخه کردن نقدینگی های مردم و دارین. »
 
ناشناس دیگری نیز به این شکل اعتراض خود را بیان کرده است: «والا ظاهرا شب تو خواب فکر میکنن صبح اعمال میشه . اگه کارشناس هست ڄرا مشورت نمیکنی ؟؟ اگه مشورت میکنی ڄرا اعتراض میکنن ؟؟ اصلا خودتون نمیدونید ڄکار میخوای بکنی و به ایندش هم مطمئن هستیم فکر نمیکید . اصلا فکر نمیکنید فقط اعمال قانون میکنید.»
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری تجارت نیوز    ،تاریخ انتشار:  18  فروردین    1399،کدخبر  : 441500  ،www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
کل این اقتصاد با تصمیمات بچه گانه و یک شبه میگذره البته رانت خورها خوب سود میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین