پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۷۲۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
طاهره طیبی ،فعال فرهنگی -سیاسی و مدرس دانشگاه در یادداشتی بر لزوم توجه به فقرا و برقراری عدالت اجتماعی در شرایط کرونایی پیش آمده تاکید کرد.فقر زدایی، کاهش فاصله‌ی طبقاتی و تلاش برای برابری افراد در استفاده از امکانات و برابری در فرصتها از مقدمات عدالت اجتماعی است.

شعار سال:کرونا با همه تلخی که دارد، ثابت کرد فرقی بین غنی و فقیر ،توسعه یافته ودرحال توسعه نیست و باید درس بگیریم.

فعال فرهنگی-سیاسی و مدرس دانشگاه در یادداشتی بر لزوم توجه به فقرا و برقراری عدالت اجتماعی در شرایط کرونایی پیش آمده تاکید کرد.

متن یادداشت طاهره طیبی به شرح ذیل است:

می‌شود در آزمون کرونا درخشید

بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند؛مفهوم این بیت شعر، مصداق مهم ترین پیام کروناست.

بیماری و ویروسی که اگر آن را یک آزمون الهی بدانیم، با تمام تلخی ها درس های زیادی داشته ودارد .

کرونا فریاد بی صدای آسمان ،طبیعت وجانداران شد .کرونا یادآوری کرد نیاز آسمان و زمین و طبیعت را به تنفس،به آزادی و اما بازگشت انسانها به ریشه یابی ،در جستجوی عدالت و برابری.

کرونا با همه تلخی که دارد، ثابت کرد فرقی بین غنی و فقیر ،توسعه یافته ودرحال توسعه نیست و باید درس بگیریم.

کرونا مفهوم زندان و تلخی زندان را نه به یک فرد،نه به یک کشور بلکه به کل جهان ثابت کرد، همانطور که داریم ویروس کرونا را ریشه یابی می کنیم تا به واکسن و علاج آن برسیم، مسائل اخلاقی و انسانی جوامع را ریشه یابی کنیم که در پایان به زندان ختم نشود.

اگر چه عدالت به عنوان یک مفهوم ارزشی همواره در طول تاریخ مورد توجه متفکران و مصلحان اجتماعی بود اما مکررا از عدالت فقط به تعریف عدالت بسنده شد اما کمتر به عنوان یک موضوع جدی مورد پژوهش های عمیق و همه جانبه قرار گرفت، آیا وقت آن نرسیده که در مقام عمل و اجرا به آن عدالت مورد نظر برسیم؟

فقر زدایی، کاهش فاصله‌ی طبقاتی و تلاش برای برابری افراد در استفاده از امکانات و برابری در فرصتها از مقدمات عدالت اجتماعی است.

همانطور که در تمام رسانه های سرتاسر جهان از کرونا بحث می شود، در صدد شناسایی افراد مبتلا هستند و کودکانمان با نقاشی و شعر از شکست کرونا حرف می زنند که مطمئنا با توکل به خدای یکتا دیر یا زود این مسئله بر طرف میشود ،همانطور که تاکنون به دنبال این بودیم و هدفمان این بود که اعداد فوتی های کرونایی و بیماران کرونایی راسراسر جهان رصد کنیم و به حداقل برسانیم و ویروس کرونا را شکست دهیم و به پیروزی برسیم، از این پس فقر زدایی را بطور جد رسانه ای کنیم و به کودکانمان در این خصوص آموزش دهیم و هدفمان این باشد که تعداد افراد قشر محروم را شناسایی و سرلوحه کار خود قرار دهیم و این تعداد را سراسر جهان به صفر یا حداقل برسانیم،ویروس فقر را شکست دهیم و تحقق عدالت و برابری که به یک آرمان برای بشر تبدیل شده است را به واقعیت بدل کنیم.

امام علی (ع) می فرمایند :"الاعتبار یقود الی الرشاد:عبرت آموزی آدمی را به راه رشد و صلاح می کشاند."

یادداشت از:طاهره طیبی-مدرس دانشگاه

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی خبری صبح زاگرس،تاریخ انتشار:4اردیبهشت1399،کد خبر:157022،sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین