پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
یکی از شاکیان سعید طوسی با بیان اینکه بیش از ده ماه است براساس ماده‌ی ۴۷۷ به رای اعتراض کردیم، بیش از ده ماه است که جوابی نگرفتیم. امیدوارم پاسخی بدهند و پرونده به دیوان برود و عدالت اجرا شود. آقای رییسی پیش از این گفته بود باید به پرونده‌هایی که مردم درباره‌ی آن سوال دارند، زودتر رسیدگی می‌شود.»
شعارسال: یکی از شاکیان سعید طوسی با بیان اینکه بیش از ده ماه است براساس ماده‌ی ۴۷۷ به رای اعتراض کردیم اما هنوز جوابی نگرفتیم، گفت: «ماده ۴۷۷ یعنی زمانی که فردی تبرئه می‌شود و می‌گوییم به رای اعتراض داریم. در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۷ تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۸ با آن موافقت کردند و به دبیرخانه‌ی قوه قضائیه رفت. این یعنی آقای منتظری دادستان کل کشور با اعمال ماده‌ی ۴۷۷ موافقت کرده و در چهار صفحه و هفت بند برای آن دلیل آورده و در ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۸ جواب آن را به دبیرخانه‌ی قوه قضاییه ارسال می‌کند.»
 
این شاکی در گفت‌وگو با انصاف نیوز می‌گوید: «دادستان کشور تبرئه سعید طوسی را  درست نمی‌دانست. در تاریخ ۲۰ خردادماه ۹۸ مرحوم آقای احمد تویسرکانی مشاور قوه‌ی قضاییه نامه‌ی دادستان کل را بررسی می‌کند، نظر خود را می‌نویسد و نامه را به حوزه‌ی ریاست می‌دهد، پرونده در گذشته دو سال – در زمان رییس سابق قوه – در این حوزه نگه داشته شده بود و اجازه داده نمی‌شد حکمی برای آن صادر شود. این جوابیه در تاریخ ۷ خردادماه ۹۸ به حوزه‌ی ریاست ارجاع شده و در تاریخ ۲۰ خردادماه مرحوم آقای احمد تویسرکانی نظر خود را به آقای بختیاری فرستاده است.
 
وقتی که در ۷ خردادماه ۹۸ این نامه به حوزه‌ی ریاست ارجاع شد، تا الان همانجا مانده است؛ من با یکی از وکیل‌های مشهور صحبت کردم و او گفت این مسئله اصلا طبیعی نیست، نهایت دو-سه ماه طول بکشد تا بررسی شود. اگر آقای رییسی با نظر دادستان موافقت کند پرونده به دیوان عالی کشور می‌رود. در آنجا از ابتدا بررسی می‌کنند. حالا من نمی‌دانم نظر آقای تویسرکانی چه بوده، اما اگر نظر آقای تویسرکانی منفی بود، تا به حال پرونده را بسته بودند. حالا اینکه چرا نامه به آقای رییسی نرسیده، من نمی‌دانم موضوع چیست.
 
اما سابقه‌ی دو سال نگه داشتن پرونده وجود دارد. آن زمان – در دوره رییس سابق قوه – از شعبه‌ی اصلی پرونده را گرفتند و به دو تا قاضی پرونده را دادند. آنها هم حکم تبرئه را دانند، این خودش جرم نیست؟ من اسفندماه با دبیرخانه تماس گرفتم و آنها هم تعجب کردند که چرا تا به حال پاسخی نگرفتم، چند بار تماس گرفتم، یک آقایی به من گفت آخرین مرحله‌ی این بود، آقای تویسرکانی نظرش را نسبت به پرونده نوشته و الان هم در کارتابل آقای رییسی مانده و ایشان هم هیچ نظری نداده است. بیش از ده ماه است که جوابی نگرفتیم. امیدوارم پاسخی بدهند و پرونده به دیوان برود و عدالت اجرا شود. آقای رییسی پیش از این گفته بود باید به پرونده‌هایی که مردم درباره‌ی آن سوال دارند، زودتر رسیدگی می‌شود.»
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز ،تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت   1399،کدخبر: 229074،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین