پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای نوسازی 19 هزار دستگاه اتوبوس گازی و برقی درون شهری در سال جهش تولید، گفت: از این تعداد 2 هزار دستگاه شامل اتوبوس های برقی دورن شهری است که باید در ساخت و تحویل آنها تسریع شود.
شعار سال: رضا رحمانی تصریح کرد: با توجه ضرورت نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به خصوص در کلانشهرها برای اجرای بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی آن هم بعد از شیوع کرونا، تحقق اهداف کمی و کیفی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور یک اولویت اصلی به شمار می آید.

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در خصوص طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور و پیگیری های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد این طرح، گفت: با اجرای این طرح، آلودگی هوا و مصرف سوخت در سطح کشور کاهش یافته و اشتغال‌زایی و امنیت جاده‌ای برون‌شهری و درون‌شهری افزایش می یابد و همچنین روی افزایش صادرات انرژی و بهبود شاخص های زیست محیطی تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای اقتصاد در خرداد ماه سال گذشته، این طرح شامل ناوگان فرسوده به تعداد ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه است که باید در طول سه سال اجرایی می شده و از این تعداد 28 هزار دستگاه اتوبوس شهری و بیرون شهری در این طرح دیده شده است.

رحمانی تصریح کرد: در طرح خروج خودروهای فرسوده تجاری، نوسازی ناوگان شامل اتوبوس گازسوز شهری، اتوبوس بین شهری کامیون، کامیونت و مینی بوس است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق محاسبات انجام شده و با تکمیل طرح نوسازی بیش از ۱۷۶ هزار دستگاه ناوگان فرسوده، در مصرف بالغ بر 25 هزار و 400 میلیون لیتر سوخت در کشور طی هفت سال، صرفه جویی اتفاق خواهد افتاد.

رحمانی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان مسئول این طرح در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مقتضی را پیگیری و در این خصوص با چندین دستگاه و سازمان مرتبط همکاری دارد.

وی اعلام کرد: یکی از مهمترین الزامات در تحقق اهداف این برنامه همکاری بانکها با خودروسازان در تامین ضمانت نامه های بانکی مورد درخواست است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همچنین همکاری و مساعدت بیش از پیش بانک مرکزی و صندوق توسعه از الزامات اجتناب ناپذیر این طرح ملی می باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری ایراسین ، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 5736 ، www.irasin.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین