پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۴۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش وضعیت ارز دولتی سال ۹۷ به مجلس و دیوان محاسبات خبر داد و گفت: اختلاف گزارش بانک مرکزی با دیوان محاسبات حدود ۱.۶ میلیارد دلار است.
شعار سال: محمد حسینی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ دیوان محاسبات که بخشی از آن مربوط به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌ها بود، اظهار داشت: بانک مرکزی پاسخ این گزارش را به ریاست جمهوری، مجلس و دیوان محاسبات ارسال کرده است. جزئیات این گزارش امروز در جلسه کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی بلاتکلیف بود، افزود: در گزارش بانک مرکزی میزان ارز اختصاص داده شده (۳۱.۴ میلیارد دلار) به کالا‌های اساسی و ... را منطبق با گزارش دیوان محاسبات اعلام کرد.
وی با بیان اینکه اختلاف گزارش بانک مرکزی با دیوان محاسبات حدود ۱.۶ میلیارد دلار است، بیان داست: در گزارش آمده است؛ ۱- حدود ۸۳۰ میلیون دلار ارز اختصاص یافته مربوط به بخش خدمات ارزی است. ۲- بخشی مربوط به ارز کالا‌هایی بوده که واردات صورت گرفته و تعهدات آن انجام شده است. ۳- به میزان ۱.۵ میلیارد دلار گزارش ارز اختصاص یافته به دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی داده شده است. ۴- ۱.۸ میلیارد دلار ارز اختصاص یافته که کالای آن به کشور نیامده است که این بخش مربوط به کالا‌های خط تولید کارخانجات است که کشور مبدا به تعهدات عمل نکرده و یا تولید کننده باید مجددا ارز ارسال می‌کرده که این اتفاق نیفتاده است.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در حال بررسی آخرین وضعیت ارز‌های اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حقیقت ۳.۲ میلیارد دلار از ارز اختصاص یافته به کالا‌ها را تایید کرده و آورده که کالای مربوط به ۱.۶ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداختی به کشور وارد نشده است.
حسینی یادآور شد: کمیسیون برنامه و بودجه بعد از استماع و بررسی گزارش بانک مرکزی، اظهارنظر نهایی را اعلام می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، کد خبر: 001208، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1399، www.farnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
به همین راحتی و بی حساب و کتاب بودن مملکت همه پول کشور داره هدر میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین