پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب و مملو از ایرادات و مشکلات است.

شعار سال: محمود عباس‌زاده درباره ویژگی‌های هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب و مملو از ایرادات و مشکلات است و همین مسئله منجر به ایجاد برخی خلأ‌ها شد.
وی افزود: ساختار مدیریت مجلس دهم به‌گونه‌ای است که اجازه نداده تا مجلس در رأس امور باشد و تقریباً نقش نمایندگان حذف یا در حالت خوشبینانه کم‌رنگ شده بود.
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم عنوان کرد: رئیس مجلس یازدهم برخلاف رئیس مجلس دهم باید موضع خود را در رابطه ساختار ریاست مجلس اعلام کند و همچنین باید اعلام کند که آیا برنامه‌ای برای تغییر آن دارد یا خیر؟
عباس‌زاده ادامه داد: همچنین کاندیدای ریاست مجلس یازدهم باید اعلام کند که چرا مجلس در رأس امور نیست و همچنین باید اعلام کند که چه برنامه و طرح‌هایی برای ارتقای جایگاه مجلس دارد.
وی با بیان اینکه رئیس مجلس همانند سایر نمایندگان یک نماینده است و نباید کلیت مجلس را مدیریت کند و بر آن اعمال قدرت داشته باشد، یادآور شد: در بدو شروع به کار مجلس یازدهم حتماً باید کاندیدا‌های ریاست مجلس به چنین مباحث و موضوعاتی پاسخ دهند.
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم با بیان این مطلب که مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و باید رویکرد هیئت رئیسه آن، یک رویکرد انقلابی و مردمی باشد، گفت: هیئت رئیسه مجلس موتور حرکت و پشبرد اهداف مجلس محسوب می‌شود و می‌تواند اولویت‌ها را دنبال کند؛ بنابراین باید از قدرت مدیریتی بالا و شناخت و اشراف کافی مسائل روز کشور داشته باشد.
عباس‌زاده یادآور شد: هیئت رئیسه مجلس باید از طریق تعامل با سایر قوا اهداف نمایندگان مردم را پیش ببرد؛ چون مجلس نهادی است که وظیفه ریل‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارد؛ بنابراین هیئت رئیسه مجلس با شناسایی موانع و چالش‌های پیش‌روی قانون‌گذاری و نظارتی، می‌تواند نقش مهمی در رفع این موانع برعهده داشته باشد.
وی با بیان اینکه رئیس مجلس نباید از روحیه استبدادی و تکروی برخوردار باشد، یادآور شد: ضعفی که مجلس دهم از آن برخوردار است، فقدان روحیه همکاری و تعامل سازنده میان رئیس و نمایندگان مجلس است که مجلس یازدهم باید این مسئله را جدی و مهم بداند و اجازه ندهد ساختار هیئت رئیسه استبدادی و مبتنی بر تکروی باشد.
منتخب مردم مشکین‌شهر با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه مجلس یازدهم باید یک آسیب‌شناسی دقیق از ساختار هیئت رئیسه مجالس گذشته داشته باشد، افزود: از مجلس یازدهم انتظار می‌رود تا در کشور تحول ایجاد کند و نگاه اساسی به چالش‌ها و مسائل کلان داشته باشد.
عباس‌زاده درباره نحوه تعامل هیئت رئیسه مجلس یازدهم با دولت تصریح کرد: رئیس مجلس باید با دولت تعامل سازنده داشته باشد، اما نباید لابی‌گری و توافقات پنهانی با تعامل اشتباه انگاشته شود، بلکه تعامل رئیس مجلس با دولت در راستای حفظ شأن و ارتقای مجلس، افزایش کارآمدی دولت و مجلس و ارتقای کیفیت ابزار‌های نظارتی مجلس باشد تا مشکلات مردم از این طریق رفع شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، کد خبر:489105، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1399، www.ana.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین