پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۷۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
ایران انقلابی بعد از جنگ و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی ، با نوعی ریل گذاری به سمت اقتصاد لیبرال مواجه شد. الگویی که ثمره آن ، افزایش شکاف طبقاتی ، تجمل گرایی و ازدیاد واردات بود.

شعار سال: زمانیکه آقای هاشمی رفسنجانی به ریاست جمهوری رسید،سیاست اقتصاد آزاد را پایه ریزی کرد.اقتصادی که برای کارشناسان داخلی غیر آشنا بود.درواقع این اقتصاد،درهای واردات کشور را باز می گذاشت.به طوری که واردات کشور از سال68تا 72نزدیک به 4برابر افزایش پیدا کرد. رقم واردات خودرو از 1365تا1372،بیش از 300برابر رشد کرد.تعداد ماشین های گران قیمت در کشور افزایش پیدا کرد.

افزایش واردات کالاهای لوکس و خودروهای لوکس به حدی شد که فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد و ثروتمندان کالاهای لوکسشان را در چشم مردم می کردند.

تبلیغات کالای خارجی در کشور زیاد شد.این در حالیست که افراد فقیر تر با کوپن می ایستادند تا اقلام اساسی زندگیشان را تهیه کنند.

سرمایه سالاری رقابت در مصرف گرایی ایجاد کرد.همین مسئله مردم را به سمت اشرافیگری سوق می داد.

تعداد بازدید : 27

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین