پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۷۶۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
شروع بحران کرونا برای برخی کسب و کارها سرندیپیتی یا خوش اقبالی بوده و برای برخی منجر به مشکلات زیادشده است.
شعار سال: از زمان شروع بحران کرونا بسیاری از مدیران و کارآفرینان این سوال را دارند که بیزنس ما در چه موقعیتی قرار دارد؟ و ما چه انتخاب استراتژیکی داشته باشیم؟
 
سود و زیان کرونا برای کسب و کارها
در واقع بحران کرونا برای برخی کسب و کار‌ها سرندیپیتی یا خوش اقبالی بوده و برای برخی منجر به مشکلات زیادشده است. ماتریس بالا بر اساس میزان کاهش تقاضا و تغییرات منطق درآمد زایی مدل کسب و کار چهار حالت تصمیم گیری را برای شما پیشنهاد می‌دهد.
۱) پایداری عملیات: گروه شرکت‌های خوش شانس با فروش بالا مانند صنایع غذایی. شرکت‌های این گروه بایستی به استراتژی رشد فکر کنند.
۲) نوسازی شرکت: موقتاٌ فروش اندک دارند و با ریسک متوسط مواجه شده اند. با تغییر شرایط به وضعیت قبل از بحران را خواهند داشت.
۳) تغییرمدل کسب و کار: ریسک این شرکت‌ها متوسط تا زیاد است و مجبورند به سراغ تغییر اجزا مدل کسب و کار بروند.
۴) توسعه کسب و کار جدید: بدشانس‌ها که کسب و کارشان تعطیل شده و امیدی به بهبود در آینده ندارند و بایستی سراغ بیزینس جدید بروند.
از این ماتریس می‌توانید برای تصمیم گیر‌های استراتژیک برای دوره کنونی و پسا بحران استفاده کنید.

علی داوری: عضو هیات علمی دانشگاه تهران

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین