پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
کد خبر: ۲۷۷۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت در زمان شیوع کرونا،دوباره قیمت ها افزایش پیدا کرده است .کارشناسان معتقدند افزایش دوباره قیمت نفت دو دلیل دارد. اول اینکه مازاد شدید نفت در بازار عرضه فروکش کرده است، که دلیل این امر اقدام کشور‌های تولید کننده نفت به رهبری عربستان سعودی و روسیه در کاهش تولید نفت به میزان روزانه ۱۷ میلیون بشکه ارزیابی می‌شود.
شعار سال: قیمت جهانی نفت پس از چند هفته افت بی‌سابقه رو به افزایش گذاشته و قیمت این محصول از دوازدهم اردیبهشت تاکنون حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

روز سه شنبه، قیمت نفت خام سبک آمریکا برای فروش در ماه ژوئن به بشکه‌ای ۳۲ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافته است و این امر نشان‌دهنده این است که خریداران برای ذخیره مازاد نفت نگرانی ندارند.

این درحالی است که تا چند هفته قبل قیمت نفت تا زیر صفر سقوط کرده بود، بدین معنی که در اثر نبود فضای کافی برای ذخیره‌سازی، فروشندگان باید به خریداران نفت پول می‌دادند.

روز اول اردیبهشت، افت قیمت نفت تا جایی رفته بود که قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به منفی ۴۰ دلار و ۳۲ سنت رسید.

کارشناسان معتقدند افزایش دوباره قیمت نفت دو دلیل دارد. اول اینکه مازاد شدید نفت در بازار عرضه فروکش کرده است، که دلیل این امر اقدام کشور‌های تولید کننده نفت به رهبری عربستان سعودی و روسیه در کاهش تولید نفت به میزان روزانه ۱۷ میلیون بشکه ارزیابی می‌شود.

دلیل دوم این است که با بازگشایی تدریجی اقتصاد‌های جهان پس از شیوع کرونا، کاهش ۳۰ درصدی تقاضا برای نفت در حال از بین رفتن است.

منبع:صفحه تلگرامی اسکان نیوز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین