پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۱۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
شرکت هوش مصنوعی DeepMind و Google Health یک هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند یکی از شایع‌ترین دلایل نابینایی در جهان را پیش‌بینی کند.

شعار سال:شرکت هوش مصنوعی DeepMind و Google Health یک هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند یکی از شایع‌ترین دلایل نابینایی در جهان را پیش‌بینی کند.

این سیستم برای شناسایی تباهی لکه زرد وابسته به سن ساخته شده است؛ بیماری که بیش از ۲۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال در اروپا و ۱۱ میلیون نفر در آمریکا را رنج می‌دهد. تباهی لکه زرد یکی از شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن است.

این بیماری دو نوع دارد: یک فرم خشک که اغلب فقط باعث کاهش خفیف بینایی می‌شود و یک نوع مرطوب که می‌تواند منجر به کوری دائمی شود.

در حال حاضر، چشم‌پزشکان با تجزیه‌وتحلیل اسکن‌های سه‌بعدی چشم، این بیماری را تشخیص می‌دهند. اما بررسی این تصاویر بسیار زمان‌بر هستند. محققان شرکت DeepMind معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند سریع‌تر علائم بیمارانی که نیاز به درمان فوری دارند را تشخیص دهد. این می‌تواند درنهایت بینایی آنها را نجات دهد.

این گروه مدل خود را بر روی یک مجموعه از اسکن‌های شبکیه ۲هزار و ۷۷۵ بیمار مبتلا به تباهی لکه زرد مرطوب تست کردند.

آنها سپس برای تشخیص بیماری، از دو شبکه عصبی برای تجزیه‌وتحلیل اسکن سه‌بعدی چشم و ویژگی‌هایی که سرنخ‌هایی را در مورد بیماری ارائه می‌داد، استفاده کردند. سیستم از این داده‌ها برای تخمین اینکه بیمار در طی شش ماه آینده به نوع مرطوب این بیماری دچار می‌شود یا خیر، استفاده می‌کند.

DeepMind ادعا می‌کند که این سیستم در برخی موارد حتی دقیق‌تر از کارشناسان انسانی، موارد را پیش‌بینی کرده است.

پیرس کین، چشم‌پزشکی که روی این پروژه کار کرده است، گفت: این سیستم می‌تواند به‌عنوان یک علامت هشداردهنده اولیه برای بیماری عمل کند؛ می‌توان گفت با این کار، مشکل این بیماری را حل نکرده‌ایم، اما فکر می‌کنم یک گام بزرگ روبه‌جلو برداشته‌ایم.

مرحله بعدی اعتبار سنجی الگوریتم است بنابراین می‌توان از آن در آزمایشات بالینی استفاده کرد. با گذشت زمان، این حتی می‌تواند به پزشکان در توسعه درمان‌های این بیماری کمک کند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 31 اردیبهشت 1399 ،کدخبر:491009،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
باز هم کمک بچه های مهندسی دنیا به علم پزشک باعث شد تا علم پزشکی ناتوانی خودش رو در زمینه های اجرایی نشون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
با پیشرفت علوم در زمینه‌های مختلف کنترل و شناخت بیماریها به انسانها برای بیشتر زنده ماندن کمک میکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین