پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از اولویت های دولت است، گفت: ایران از نظر تولید علم هوش مصنوعی در میان 15 کشور برتردنیا قرار دارد.
شعار سال: سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران در هوش مصنوعی وضعیت قابل قبولی دارد، گفت: در مسئله دانشی و بهره مندی از نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی، وضعیت مناسبی در دنیا داریم و طبق گزارشات منابع معتبر، ایران از نظر فارغ التحصیلان دانشگاهی و تولید علم هوش مصنوعی، در رتبه های بین ۷ تا ۱۵ در دنیا قرار میگیرد. همچنین محققان و اساتید بسیاری در کشور وجود دارند که پژوهش های کاربردی را در این حوزه انجام می دهند. اما مهاجرت نخبگان این بخش به کشورهای دیگر، به دلیل امکانات و جذابیت های شغلی، چالشی جهانی است که ما نیز باید به آن توجه کنیم و با ایجاد امکانات و بسترهای کاری مناسب از مهاجرت نخبگان این بخش جلوگیری کنیم.


* ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و منابع و زیرساخت های پردازشی در حوزه هوش مصنوعی

وی افزود: ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و ایجاد منابع و زیرساخت های پردازشی در زمینه هوش مصنوعی نیز از جمله مواردی است که مستلزم مشارکت کسب و کارهای خصوصی حوزه فاوا و سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها توسط آنها و حمایت حاکمیت است.

 
 
خلأ قانون‌گذاری و رگولاتوری در حوزه هوش مصنوعی
 
 


* در حوزه هوش مصنوعی با خلأ قانون‌گذاری و رگولاتوری مواجه هستیم


هاشمی تصریح کرد: یکی از خلأ هایی که در حوزه هوش مصنوعی با آن مواجه هستیم موضوع قانون‌گذاری و رگولاتوری است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. از سوی دیگر رعایت حقوق معنوی محصولات نوآورانه، توجه به فرهنگ داده باز همراه با مدیریت ، حکمرانی داده، ناشناسی آن و حفظ حریم خصوصی و هویت افراد نیز یکی دیگر از چالش های هوش مصنوعی به حساب می آید.
 
 
تعداد بازدید : 1
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر  13990429000941، www.farsnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
جوانان ایرانی در حوزه دانش و اختراعات واقعا پیشتاز هستند و فقط نیاز به حمایت دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین