پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۲۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فرماندار تویسرکان با ابراز تاسف از اینکه فعالیت معدن بالادست سد مخزنی سرابی برای منابع طبیعی و محیط زیست این استان مخرب است و به آن آسیب می زند، گفت: طبیعت و محیط زیست شهرستان تویسرکان مغفول واقع شده و این آسیب از آنجا نشأت می گیرد که متاسفانه هیچ کارشناس و معاونت و حتی نمایندگی معدن ازسوی اداره صنعت، معدن و تجارت استان در شهرستان تویسرکان وجود ندارد.
شعار سال: بعد از ظهر امروز فرماندار با همراهی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی، بخشدار بخش مرکزی و خبرنگاران از سد مخزنی سرابی بازید کرد.
بررسی و رفع مشکلات ناشی از فعالیت معدن بالادست سد سرابی و پروژه پرورش اسب در روستای باباپیر بخش دیگری از این بازدید یک روزه بود.
طبق گفته مسوول سد مخزنی سد سرابی، آبگیری این سد حدود هفت سال در حال انجام است، توزیع آب از سد برای کشاورزان بر اساس حق‌آبه توسط شرکت آب‌بران توزیع و بین ۱.۵ تا ۲ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی از سد تامین می‌شود. ۷ میلیون مترمکعب آب سد مخزنی برای آب شرب مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برنامه با حضور در محل نزدیک به فعالیت معدن بالا دست سد مخزنی سرابی ادامه یافت؛ این معدن حدود سال‌های ۷۵ ـ ۷۴ کار خود را در منطقه سرابی آغاز کرده است. گفته می‌شود رسوبات ناشی از استخراج سنگ منجر به آسیب به عمر مفید سد مخزنی سرابی و به مخاطره انداختن محیط زیست و منابع طبیعی و... می‌شود؛ چند سالی است رفع این مشکل در دستور کار مسوولان قرار دارد، اما تاکنون نتیجه قابل تاملی را به دنبال نداشته مگر اینکه تنها یکبار آن هم توقف یک هفته‌ای فعالیت این معدن!
طهماسب بصیری که بر سر زمین خود در این منطقه مشغول به کار است در جمع مسوولان حاضر در محل سد، اظهار کرد: با تخلیه روغن از معدن شاید سه تا چهار روز در آب سد باقی می‌ماند، این موضوع را چند بار به نماینده اطلاع دادیم فرماندار قبل هم مطلع بودند.
وی خطاب به فرماندار تویسرکان تاکید کرد: اگر واقعا جان مردم برای شما ارزش دارد فکری به حال این وضعیت بکنید.
فرماندار تویسرکان در بررسی این موضوع با اشاره به مخالفت شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و امور آب نسبت فعالیت این معدن در بالا دست سد گفت: این دستگاه‌ها باید در قالب نشستی با هم در این خصوص هماهنگی لازم را داشته باشند.
سید رسول حسینی گفت: مشکل ما این است که اداره صنعت، معدن و تجارت استان متاسفانه نه کارشناس، نه معاونت و حتی نمایندگی معدن در شهرستان ندارد.
وی با اشاره به اینکه استان مجوز فعالیت معدن را می‌دهند با استعلام از منابع طبیعی افزود: اگر فعالیت این معدن منجر به آسیب می‌شود چرا فعالیت معدن بالادست سد مخزنی سرابی از سوی استان تایید شده است؟
فرماندار تویسرکان با اشاره به حضور استاندار هفته آینده در تویسرکان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در این رابطه با کار معدن استخراج سنگ بالا دست سد جلسه‌ای برگزار کرده و گزارش کامل از آن به استاندار ارائه شود.
رئیس منابع طبیعی تویسرکان هم در این زمینه افزود: قسمتی که معدن کار می‌کند قبلا از کمیته سه نفری استان مجوز گرفته است منتهی در مرحله دوم صنعت، معدن و تجارت استان مجدد آن را تایید کرده است.
کیانی با بیان اینکه در مدت این ۱۰ سال ظاهرا استعلام‌های مربوطه دیگر گرفته نشده است، گفت: مکانی که اکنون معدن استخراج سنگ بالا دست سد کار می‌کند فاصله آنچنانی با بستر رودخانه ندارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه معدن هم‌اکنون در استخراج سنگ گرانیت سیاه با ۱۴ کارگر فعالیت می‌کند اظهار کرد: مجوز فعالیت معادن از استان صادر می‌شود.
روانبخش نورعلیئی یادآور شد: کار استخراج سنگ این معدن از طریق انفجار با مواد نیست؛ بلکه برداشت سنگ به صورت تکه‌ای صورت می‌گیرد.
فرماندار در ادامه برنامه بازدید خود مشکل پروژه توسعه پرورش اسب خانم بختیاری در روستای باباپیر را با حضور بر زمین پیشنهادی سرمایه‌گذار مورد بررسی قرار داد و مقرر شد که اداره منابع طبیعی شهرستان در خصوص درخواست زمین از منابع طبیعی از سوی خانم بختیاری سرمایه‌گذار اصطبل پرورش اسب همکاری‌های لازم را داشته باشد.
خانم بختیاری حدود هشت سال هست در تویسرکان کار پرورش اسب را آغاز کرده و اکنون ۹ اسب از نژاد کرد و عرب را با اشتغال‌زایی برای چهار نفر که تعدادی از اعضای خانواده خود هستند پرورش داده است و به دلیل اینکه مرکز کنونی پرورش اسب گنجایش لازم را ندارد دنبال توسعه اصطبل‌های خود برای پرورش اسب‌های بیشتر هست.
این بانوی فعال تویسرکانی برای طرح توسعه خود ۱۰ هزار متر زمین پیشنهاد داده که ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع تایید شده است.
آسیب معدن بالادست سد سرابی به محیط زیست تویسرکان
آسیب معدن بالادست سد سرابی به محیط زیست تویسرکان
آسیب معدن بالادست سد سرابی به محیط زیست تویسرکان
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می‌متالز، کدخبر:۱۰۵۱۳۸، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
يعني هميشه مسئولين تك بعدي فكر ميكنن و فكر سوددهي در همون لحظه هستن نميگن كه اگر محيط زيست تخريب شد با هزار برابر اون سود هم نميشه جبرانش كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
تویسرکان خیلی وقته که به شدت از دست این معدن کاران اسیب دیده! باید مطئولین امر در این حوزه ورود کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین