پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
آنطور که مسئولان و وزرای دولت شهید رجایی اذعان کرده‌اند، وی حقوق وزراء و اعضای کابینه را به یک چهارم حقوقی که در زمان طاغوت و حتی دولت موقت پرداخت می‌شد، تقلیل داد.

شعار سال: در عصر حاکمیت سرمایه‌داری، مصرف‌گرایی، تبرج و تجمل‌ گرایی در سطح جهان، انقلاب اسلامی ایران پرچمدار سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی است؛ در اوایل انقلاب، سطح زندگی مسئولان درجه یک نظام در حد خانواده‌های متوسط رو به پایین بود؛ نمونه اعلی این امر، در سلوک حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان رجایی و بهشتی، مشهود است.

آنطور که مسئولان و وزرای دولت شهید رجایی اذعان کرده‌اند، وی حقوق وزراء و اعضای کابینه را به یک چهارم حقوقی که در زمان طاغوت و حتی دولت موقت پرداخت می‌شد، تقلیل داد.

البته این سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی که جزء جهت‌گیری‌های اصلی انقلاب اسلامی است در مقاطعی از سوی برخی مسئولان رعایت نشده است؛ برای مثال در میانه های دهه 70 گروهی بر سر کار بودند که با استناد به خطبه یکی از مقامات موسوم به "مانور تجمل"، اشرافی گری را مباح و بلکه لازم می‌دانستند.

رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان درباره پرهیز مسئولان از اشرافی گرایی می‌فرمایند:"يك وقت هست كه ما جلوى چشم مردم يك مانور اشرافى‌گرى مى‌دهيم؛ اين ديگر مباح و مكروه ندارد؛ همه‌اش حرام است؛ به‌خاطر اين‌كه تعليم‌دهنده‌ى اشرافى‌گرى است".

در ماه‌های اخیر که بحث حقوق‌های نجومی به کرات در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است، توجه مردم و افکار عمومی به سبک زندگی مسئولان بیشتر جلب شده است و حتی افرادی که با سلوک مسئولان در اوایل انقلاب آشنایی بیشتری دارند، یادی از آن ایام و ساده زیستی مسئولان وقت می‌کنند.

یکی از چهره‌های منور انقلاب اسلامی که سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی‌اش، در میان همگان شهره بود، شهید اسدالله لاجوردی بود؛ فردی که علی رغم جایگاه و منصب عالی‌اش در دستگاه قضائی، زندگی‌اش در نهایت سادگی بود و ساده زیستی از مشخصه‌های بارز این شهید بزرگوار بود.

آنطور که در خاطرات نقل شده است، شهید لاجوردی که مقام ارشد قضایی محسوب می‌شد،غذایش را از خانه می‌آورد و بخاطر استفاده شخصی از تلفن اداره، هرماه مبلغی را به بیت المال بر‌می‌گرداند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ميزان، تاریخ انتشار: 14 شهريور 1395، کد مطلب: 216787:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین