پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: معادن کوچک مقیاس غیر فعال در حوزه مس، تا ۱۵ خرداد تعیین تکلیف می‌شوند.
شعار سال: خداداد غریب پور در جلسه پایش معادن کوچک مقیاس مس ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: مدیریت شرکت ملی صنایع مس، روش توسعه گرایی در پیش گرفته و با افزایش سرمایه، قادر است طرح‌های توسعه‌ای این شرکت را به پیش برد به طوری که در احیا و فعال‌سازی بخشی از معادن غیر فعال مس نقش ایفا کند. وی یادآور شد: افزایش سرمایه ۱۰هزار میلیارد تومانی شرکت مس – در راستای سیاست‌های کلان ایمیدرو- از محل سود شرکت تامین شد.

اقدام برای دریافت مجوز‌های قانونی
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت بررسی مشکلات پیش روی معادن غیر فعال مس، گفت: مسئولان طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک، مشکلات احتمالی این معادن از جمله فرآوری، تامین مالی، زیربنا، تضمین خرید محصول و ... را تعیین تکلیف کنند. وی افزود: راهکار‌های ۲-۳ ساله برای فعال‌سازی این معادن بررسی می‌شود و در صورت نیاز به دریافت مجوز‌های قانونی، اقدام خواهد شد.

غریب پور با اشاره به بررسی ورود معادن غیر فعال به بورس، گفت: در شرق استان فارس، ۱۸ معدن هماتیتی کوچک مقیاس به صورت تعاونی در آمده‌اند و اکنون می‌توانند به شرکت سهامی تبدیل شده و وارد بورس شوند. وی افزود: معادن مس هم می‌توانند در قالب کنسرسیوم و شرکت، سهام خود را در بورس عرضه کرده و برای توسعه خود، تامین مالی شوند.

۷۵۰ بسته اجرایی در طرح احیای معادن طی سال ۹۹
امیر خرمی شاد، معاون برنامه‌ریزی و توانمندی ایمیدرو با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۰۰ بسته اجرایی در طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک محقق شد، گفت: امسال نیز ۷۵۰ بسته اجرایی در این حوزه در برنامه است.

وی ادامه داد: فعال‌سازی ۵۰ معدن غیرفعال (کوچک مقیاس) مس در برنامه سال ۹۹ است و با فعال‌سازی این معادن، آثار مثبتی نصیب شرکت مس خواهد شد.

آماده همکاری شرکت مس برای احیای معادن
سعد محمدی، مدیرعامل شرکت مس در این جلسه گفت: این شرکت آماده همکاری برای احیای معادن غیر فعال مس است، اما چالش پیش رو، همکاری مالکان برخی معادن غیرفعال است. وی ادامه داد: برای رفع این مشکل، نیاز به ساز و کار قانونی از سوی مسئولان برای تعیین تکلیف و فعال‌سازی است. سعدمحمدی خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیت مالی برای توسعه اکتشاف در معادن مس نداریم.

ثبت نام ۱۱۲ سرمایه‌گذار برای طرح احیای معادن
وجیه اله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در این جلسه نیز گفت: شرکت مس می‌تواند نقش ملی خود را به عنوان بسترساز حرکت توسعه‌ای معادن غیر فعال ایفا کند. وی افزود: ۱۱۲ سرمایه‌گذار برای طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ثبت نام کرده‌اند و حدود ۶۶ شرکت توانایی راه‌اندازی معادن کوچک را دارند.

۹۶ معدن غیر فعال مس
سیدرضا عظیمی، مجری و دبیر کارگروه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس درباره تعداد مجوز‌های معادن مس گفت: اکنون ۲۱۱ پروانه بهره‌برداری، ۱۰۴ گواهی کشف و ۳۶۲ پروانه اکتشاف در حوزه معادن مس کوچک مقیاس وجود دارد. وی ادامه داد: در میان معادن مس کوچک مقیاس، ۹۴ معدن فعال، ۹۶ معدن غیر فعال و ۲۱ معدن در حال تجهیز است.

عظیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: شناسایی و پایش ۲۰۱ معدن در ۱۳ استان، انجام اقدام کلینیکی ۱۰۰ معدن و احیا و توسعه ۲۴ معدن از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: احداث کارخانه فرآوری سیار در معدن مس رشک، فعال‌سازی ۵ معدن کوچک در کرمان از طریق کنسرسیوم و نیز توسعه معدن مس مسکنی برای احداث کارخانه فرآوری، بخش دیگری از اقدامات مذکور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری گسترش، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1399، کد خبر: 100635، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین