پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
روزهایی که اصلاح طلبان یک به یک خاکریزها را فتح می کردند بالطبع اصولگرایان چون مغلوب بودند تمایل داشتند بهانه بتراشند تا به این جریان کنایه و زخم زبان بزنند. فی المثل روزنامه کیهان که رسانه نخست و ذی نفوذ این جریان است مدام مدعی بود جریان اصلاح طلب بیش از آنکه دغدغه مردم را داشته باشد به دنبال قدرت است و دعواهای سیاسی به همین دلیل است.

شعار سال: روز‌هایی که اصلاح طلبان یک به یک خاکریز‌ها را فتح می‌کردند بالطبع اصولگرایان، چون مغلوب بودند تمایل داشتند بهانه بتراشند تا به این جریان کنایه و زخم زبان بزنند. فی المثل روزنامه کیهان که رسانه نخست و ذی نفوذ این جریان است مدام مدعی بود جریان اصلاح طلب بیش از آنکه دغدغه مردم را داشته باشد به دنبال قدرت است و دعوا‌های سیاسی به همین دلیل است.

در واقع کیهانی‌ها وسایر رسانه‌های راستی چالش‌های سیاسی شکل گرفته بعد از پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات را که تا حدی طبیعی و خاصیت بعد از هر برد سیاسی است را زیر سوال می‌بردند و به دنبال تحقیر این جریان نزد مردم بودند.
البته این نکته قابل ذکر و تاکید است که اصلاح طلبان چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری جریان غالب نبودند. در بهارستان جریان چپ در بهترین حالت تنها ۱۰۰ نماینده پای کار داشت و در پاستور نیز نتیجه کار حاصل یک ائتلاف از سر اجبار بود و نه بیشتر. کمااینکه در مجلس اصلاح طلبان نتوانستند صندلی نخست این قوه را برای خود کنند و در دولت نیز اکثر پست‌ها و مسئولیت‌ها میان اصولگرایان به اصطلاح معتدل تقسیم شد. هرچند در گوشه و کنار مدیران دوره احمدی نژاد و اصولگرایان تندرو نیز کماکان در قدرت باقی ماندند و عملکرد آنان نیز به نام دولت روحانی و اصلاح طلبان نوشته می‌شد.
اکنون شرایط به طور کلی دگرگون شده است. اصولگرایان حاکم بلامنازع مجلس هستند و عنقریب چنین روندی در دولت نیز تکرار می‌شود. اما یک جای کار می‌لنگد. اینکه همان عیبی که کیهانی‌ها روی اصلاح طلبان می‌گذاشتند امروز برای اصولگرایان شایسته‌تر است! زیرا این مجلس یکدست اصولگرا و این حجم از دعوا برای پست‌های کلیدی حیرت انگیز و چه بسا رعب آور است.
در مجلس جدید با ارفاق تنها ۱۵ نماینده اصلاح طلب وجود دارد و الباقی چهره‌های اصولگرایی هستند که منتقد دولت می‌باشند. خیلی جالب است که اصولگرایان حتی قبل از آنکه انتخابات برگزار شود، چون از پیروزی خود اطمینان داشتند گعده‌ها و دعوا‌های خود را برای پست‌های مختلف آغاز کرده بودند. هر چه جلوتر رفتیم این دعوا‌ها بیشتر و بیشتر شد و امروز به جایی رسیده چهره‌هایی که روزگاری پشت یکدیگر بودند امروز به روی هم خنجر می‌کشند و باب افشاگری هم باز و داغ است.
حال پرسش این است:اصولگرایان مدعی اخلاق مداری، ارزش و اصول که با این حجم از چالش و دعوا وارد مجلس شده اند چه زمانی قرار است فکری به حال مردم کنند؟ آیا این دعوا فرصت ریل گذاری و نظارت مفید می‌دهد؟ آیا چالش‌های سنگین سیاسی و جناحی مجلس را به حاشیه نمی‌برد؟ خدا آخر و عاقبت این مجلس را به خیر کند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مردم سالاری، کدخبر: 130177، تاریخ انتشار: 9خرداد 1399، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
دعوای اصلاح طلبان و اصولگرایان بر سر قدرت تمامی ندارد. اونموقع که مغلوب میشن تحقیر می کنند وقتی هم که پیروز بشن باز طرف مقابل را تحقیر میکنند...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین