پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
در هر صورت اصل جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده، اما آیا همه اهدافی که امام داشت تحقق پیدا کرده، من فکر می‌کنم که تحقق پیدا نکرده و اگر امام بود، امروز به این وضع رضایت نداشت.
شعارسال: سیدناصر قوامی، عضو پیشین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نماینده پیشین مجلس درباره ویژگی‌ها و شخصیت امام (ره) به مناسبت سالگرد رحلت ایشان گفت: یکی از ویژگی‌هایی که حضرت امام داشت این بود که به دنیا، مال و مادیات علاقه‌ای نداشتند و به همه معنا از این جهت محزب بود. شاهدیم که زندگی‌اش چگونه بود. خانه‌ای که در دورترین نقطه قم قرار داشت. زمانی که ما در قم بودیم و ایشان قیام کردند خانه ایشان جزو آخرین خانه‌های قم بود یعنی در آن باغ انار بود و آن خانه نیز اکنون موزه شده؛ جماران هم که خانه محقری بود. تا جایی‌که از ایشان نقل می‌کردند امام می‌فرمود لامپ‌های خانه کم مصرف باشد و پرمصرف نباشد؛ بنابراین به بحث بیت‌المال توجه بسیاری می‌کردند.

قوامی افزود: ایشان جزو مراجع تقلید بودند. به یاد دارم که آیت‌الله بروجردی بیمار بود روحانیونی که از قم می‌آمدند از آن‌ها می‌پرسیدم و آن‌ها می‌گفتند یک حاج آقا روح‌الله است که بسیار در فقه دقیق است اگر به میدان بیاید، جزو مراجع می‌شود. بعد از فوت آیت‌الله بروجردی با همان صحبت‌هایی که علمای قم می‌کردند من همان موقع از ایشان تقلید کرده و مروج ایشان بعد از فوت آیت‌الله بروجردی بودم. ویژگی بسیار مهمی که امام داشتند این بود که برایش منصب و مقام مطرح نبود و مقامش بالاتر از یک رهبر جمهوری اسلامی بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تحقق پیدا کردن سخنان و اهداف امام خمینی (ره) نیز بیان کرد: به هر صورت بعضی از اهداف حضرت امام تحقق پیدا کرده است. هدف ایشان این بود که جمهوری اسلامی بیاید و استکبار و شاه برود؛ بنابراین بعضی از اهداف ایشان تحقق پیدا کرده است، ولی فکر می‌کنم، حضرت امام خمینی اگر در حال حاضر زنده بود از این وضعیت رضایت نداشت. یعنی این مسائل فساد مالی و اداری که وجود دارد به ویژه اینکه افراد متهم به فساد مالی در جایگاه بسیار مهم قرار می‌گیرند طبعا امام اگر بود از این وضعیت رضایت نداشت.

او ادامه داد: در هر صورت اصل جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده، اما آیا همه اهدافی که امام داشت تحقق پیدا کرده، من فکر می‌کنم که تحقق پیدا نکرده و اگر امام بود، امروز به این وضع رضایت نداشت.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اعتماد، کد خبر:۴۰۹۵۲۶، تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین