پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۰۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم عرضه نفت ایران را که برای نخستین بار در سال 2012 وضع شده است را تمدید کرد.
شعارسال: رئیس جمهور آمریکا، تحریم خرید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران را تمدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم عرضه نفت ایران را که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ وضع شده است را تمدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من مشخص کردم که نفت و فرآورده‌های نفتی کافی کشور‌هایی به غیر ایران وجود دارد که این امر می‌تواند میزان خرید نفت و فراورده‌های نفتی از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ایران و شش کشور مذاکره کننده بین المللی در ژوئیه ۲۰۱۵ به توافقی دست یافتند تا مشکل دیرینه ایران را برطرف کنند. مذاکرات چندین ماه به طول انجامید و در نهایت برنامه جامع اقدام مشترک به تصویب رسید. اجرای این توافق منجر به لغو کامل تحریم‌های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شود. در این توافق همچنین ذکر شده که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طی مدت ۵ سال برداشته شود و واردات تسلیحات تنها با مجوز شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر است.

این توافقنامه به شکل اصلی خود حتی بمدت سه سال دوام نیاورد و در ماه ۲۰۱۸، آمریکا بصورت یکجانبه از این توافق خارج شد و از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایران، کد خبر:۲۰۲۰۰۶۰۶۶۵۱۴۶۰۵، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
ترامپ سیاست معقولی نسبت به ایران نداره .از یک طرف از ایران تشکر می کنه برای تبادل زندانیان از یک طرف هم تحریم های نفتی و فشار بر ایران رو تمدید می کنه.مقامات باید با هوشیاری با مواضع ترامپ برخورد کنند و نباید فریب بخورند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین