پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
رئیس سازمان مالیاتی در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعریف سازوکار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

شعار سال: امید علی پارسا در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد،بر تعریف ساز و کار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی پیرامون سرباز زدن از ارائه خدمات الکترونیکی انتقال املاک تاکید کرد.

*** متن نامه

رئیس سازمان مالیاتی در نامه خود آورده است: همانطور که استحضار دارند، برابر ماده ۱۸۷ ق. م. م و در هم افزایی و همکاری بسیار مطلوب و مناسب سازمان‌های امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران و بعد از طراحی و توسعه سامانه‌های الکترونیکی لازم و انجام مراحل آزمون و ارزیابی زیرساخت‌های مرتبط، از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۰ در مراکز استان‌ها و از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۷ در تمام شهرهای کشور، عملیات برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی آغاز شده است.

در بررسی بازخوردهای اعلامی و شواهد موجود و با وجود استقبال مناسب مردم از این اقدام موفق مشترک، برخی دفاتر اسناد رسمی در برخی استان‌ها از ارائه خدمات الکترونیکی مرتبط به بهانه‌های مختلف سرباز زده و مراجعین را به سازمان امور مالیاتی ارجاع می‌دهند و بعضاً بابت انجام این نوع سرویس، بر خلاف مقررات و تعرفه‌های موجود، مطالبه وجه نقد می‌نمایند که تداوم این وضعیت چالش‌هایی را در اجرای این پروژه به همراه خواهد داشت و انعکاس بازخوردهای مورد اشاره می‌تواند اهداف مورد انتظار و به خصوص رتبه کشور در نماگر ثبت مالکیت از شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را نیز متأثر نماید.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پایان نامه خود آو.رده است: با عنایت به مطالب فوق خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی عمومی، ساز و کار دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از تخلفات احتمالی دفاتر اسناد رسمی پیش بینی و مساعدت لازم معمول نمایند. مزید استحضار این سازمان آمادگی هر نوع همکاری در تحقق هرچه سریع‌تر اهداف مورد انتظار را اعلام می‌دارد.

 

دفاتر اسناد رسمی

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 21 خرداد    99، کد خبر:    181746، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین