پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۲۸۱۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
معاونت بازار شرکت بورس تهران با صدور اطاعیه‌ای اعلام کرد: از شنبه آینده (۲۴ خرداد) سه تغییر در مورد سفارش‌های خرید و فروش، حجم نمایش سفارش‌های دو بخشی و حداقل تغییر قیمت عملی می‌شود.
شعارسال:از شنبه آینده (۲۴ خرداد) تغییرات جدید بازار بورس اجرایی می شود. این تغییرات شامل تغییر در سه ریزساختار معاملاتی به این شرح می باشد:
 
تغییر در حداکثر حجم هر سفارش خرید یا فروش متناسب با قیمت هر سهم در آخرین روز کاری هر ماه (برای سهامی در دامنه قیمتی یک تا ۵۰۰۰ ریال ۴۰۰ هزار سهم، برای سهامی با قیمت ۵۰۰۱ تا ۱۰ هزار ریال ۲۰۰ هزار سهم، برای سهامی با قیمت ۱۰ هزار و ۱ ریال تا ۱۰۰ هزار ریال ۱۰۰ هزار سهم و برای سهامی با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار ریال ۵۰ هزار سهم)

ارسال سفارش به صورت پنهان و دوبخشی ممنوع و تنها ارسال سفارش‌های یک بخشی و آشکار امکان پذیر است.
حداقل تغییر قیمت برای کلیه نمادهای معاملاتی از یک ریال به ۱۰ ریال افزایش می‌یابد (در خصوص سهام با قیمت کمتر از ۵۰۰ ریال، حداقل تغییر قیمت همچنان یک ریال خواهد بود.)
 
اطلاعیه اصلاح برخی ریزساختارهای معاملاتی
 
معاونت بازار شرکت بورس تهران با صدور اطاعیه‌ای اعلام کرد: از شنبه آینده (۲۴ خرداد) سه تغییر در مورد سفارش‌های خرید و فروش، حجم نمایش سفارش‌های دو بخشی و حداقل تغییر قیمت عملی می‌شود.
 
بر اساس این اطلاعیه دسته سفارش خرید یا فروش برای سهام دارای قیمت یک ریال تا ۵۰۰ تومان معادل ۴۰۰ هزار سهم، بیش از ۵۰۰ تا هزار تومان معادل ۲۰۰ هزار سهم، بین هزار تا ۱۰ هزار تومان معادل ۱۰۰ هزار سهم و بیش از ۱۰ هزار تومان ۵۰ هزار سهم تعیین شده است.
 
حذف سفارش های پنهان

همچنین ارسال سفارش ها صرفا به صورت آشکار امکان پذیر بوده و قابلیت ارسال سفارش های دو بخشی آشکار و پنهان امکان پذیر نخواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، حداقل تغییر در قیمت سفارش های وارده در سامانه معاملات برای کلیه نمادهای معاملاتی به ۱۰ ریال افزایش می یابد.
 
متن اطلاعیه به شرح زیر است:
 
اطلاعیه در خصوص اصلاح برخی از زیر ساختارها

بر اساس این اطلاعیه قرار است این تغییرات از شنبه ۲۴ خرداد اعمال شود. اگر چه این اصلاحات به منظور کاهش فشار بر سامانه معاملاتی انجام می‌شود و هدف آن از بین بردن اختلالات در این سامانه است اما با وجود این بسیاری از تحلیلگران معتقدند سازمان بورس باید اقداماتی بنیادی‌تر در این رابطه انجام دهد و به جای کاهش فشار بر سامانه، هسته معاملاتی را تقویت کتد.
 


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری شرکت سبدگردان هدف ،تاریخ انتشار:   21  خرداد 1399،کدخبر:  ،www.ihadaf.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین