پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
بیست و پنجمین سند از 31 سند منشر شده وزارت امنیت آلمان شرقی(اشتاری) در مورد فعالیت های کمونیستی و ضدکمونیستی در ایران در دهه1970 و 1980 توسط اندیشکه وودرو ویلسون

شعار سال : «اندیشکده وودرو ویلسون» ۳۱ سند وزارت امنیت آلمان شرقی (اشتازی) را در مورد فعالیت‌های کمونیستی و ضدکمونیستی در ایران در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ منتشر کرده است که عمدتا متمرکز بر حزب توده است. 

در ادامه ترجمه‌ی بیست و پنجمین سند وزارت امنیت آلمان شرقی درباره ایران، آمده است:

نامه، سرهنگ شنک به سرلشکر کراچ

تاریخ: ۲۴ جولای ۱۹۸۴

رفیق سرلشکر کراچ

با احترام به پیوست پیش نویس دستور رفیق وزیر ارسال می‌شود که توسط AKG و بخش اصلی II/۱۵ و با درخواست به رسمیت شناسی، تهیه شده است.

بیشتر بخوانید

۱۳۶۳؛ جزئیات استمداد حزب توده از آلمان شرقی
مکاتبه برای حمایت از حزب توده ایران
۱۳۶۱؛ روایتی از اوضاع و احوال توده ای‌ها در آلمان غربی
پیشنهاد می‌کنم شما این سند و نامه به رفیق وزیر را در هماهنگی با مدیر ZAIG تایید کنید.

بعد از تایید موفقیت آمیز دستور، مسئولیت این حوزه از واگذاری‌های عملیات سیاسی باید به بخش اصلی II/۱۵ در داخل بخش اصلی II و از طریق رفیق وزیر، محول شود.

مطابق با درخواست دبیرکل حزب کمونیست ترکیه از میان ۱ تا ۳ کادر عالی این حزب برای موضوعات انتخابی در زمینه فعالیت‌های مخفیانه، آموزش را از روز ۶ آگوست ۱۹۸۴ آغاز خواهند کرد و مطابق با پیشنهادات آکادمی اشتازی عمل خواهند کرد.

درک زبان ترکی خود یک مشکل است، و بر اساس تصمیماتی که تا کنون گرفته شده است، تنها یک نفر در اشتازی با این زبان آشنایی دارد (یک کارمند HVA/AG در بخش زبان‌های خارجی)؛ لذا از شما می‌خواهم تا بررسی کنید که آیا این رفیق را می‌تواند برای اتمام فعالیت‌های سیاسی مخفیانه‌ای که پیش بینی کرده‌ایم، بکار بگیریم یا خیر.

رفقای موجود در بخش روابط بین المللی کمیته مرکزی حزب سوسیالیست آلمان شرقی، اطلاعات گسترده‌ای درباره رهبری حزب کمونیست ترکیه و حزب توده ایران که در آلمان شرقی مستقر هستند، به دست آورده اند.

برلین ۲۴/۷/۱۹۸۴
 
سرهنگ شنک
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت انتخاب، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399، کد خبر: 554743، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین