پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
مهدی طالقانی گفت: پدر تا روز‌های آخر زندگی با غمی سنگین از دکتر یاد می‌کرد و می‌گفت، سخنرانی‌هایش در شور انقلابی نقش مهمی داشتند.
شعارسال: ۲۹ خرداد که از راه می‌رسد، یاد و خاطره علی شریعتی دوباره در ایران زنده می‌شود. مردی که هر چند ۴۳ سال پیش در لندن چشم از جهان فروبست و در دمشق به خاک سپرده شد، اما تاثیر اندیشه‌هایش و نزاع بر سر به دست دادن روایت‌های موافق یا مخالف با او همچنان فضای اندیشه و سیاست در ایران را در خود گرفته است.
 
در سالروز مرگ علی شریعتی، اعتمادآنلاین خاطره‌نگاری‌هایی از یاران، نزدیکان، علاقه‌مندان و منتقدان شریعتی، منتشر می‌کند. در ادامه خاطره‌نگاری مهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله طالقانی از علی شریعتی را خواهید خواند.
 
***
 
دلیل اینکه عده‌ای شریعتی را به طور دائم و با هر بهانه‌‌ای تخریب می کردند،‌ حسادت بود. یعنی به همان مقدار که دوستداران و پامنبری‌های دکتر بیشتر می‌شد و بعدها کتاب‌هایش در عدد بالایی به فروش می‌رسید، حسادت بدخواهانش به قدری زیاد می‌شد که نمی‌توانستند حسودی‌شان را پنهان کنند. این هم دلیلش این بود، هر زمان که اعلام می‌­شد دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد سخنرانی دارد، جمعیتی انبوه به آنجا می‌آمد، به طوری‌که در سالن اصلی حتی برای یک نفر هم جایی برای نشستن نمی­‌ماند. آن هم در حالی بود که دوستدارانش هم از قشر دانشجو، هم از میان روشنفکران و البته مردم عادی بودند. بنابراین طبیعی بود که از حسد، به تخریب وجهه شریعتی اصرار کنند.
 
بنده به شخصه بیشتر با استاد محمدتقی شریعتی آشنا بودم و خاطره دارم. اما از آنجایی که پدر اصرار داشت فرزندانش در جلسه‌های حسینیه ارشاد شرکت کنند، من در آنجا با افکار و کردار دکتر شریعتی آشنا شدم. البته آن مرحوم علاقه‌ای ویژه به پدر داشتند و گاهی برای درد دل کردن می‌آمدند که باعث شد،‌ با شریعتی آشنایی بیشتری پیدا کنم.
 
یادم می‌‌آید در یکی از روزهایی که آقا زندانی بودند، مخالفان هجمه‌های زیادی وارد می‌کردند و سعی داشتند مرام و مسلک طالقانی را در بین مردم خراب کنند. یک روز دکتر شریعتی به من گفت، اگر آیت­‌الله طالقانی زندانی نبودند، مخالفانش تا به این حد اجازه زورآزمایی پیدا نمی­‌کردند. او همچنین به من گفت، به پدرتان سلام برسانید و بگویید، تا شریعتی زنده است اجازه نمی‌دهد آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی روی زمین بماند.
 
در پایان لازم می‌دانم به واکنش آیت‌الله طالقانی به درگذشت دکتر شریعتی اشاره کنم. پدر تا روزهای آخر زندگی‌ با غمی سنگین از دکتر یاد می‌کرد و می‌گفت، سخنرانی‌هایش در شور انقلابی نقش مهمی داشتند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   پایگاه خبری  اعتمادآنلاین   ،تاریخ انتشار: 29  خرداد 1399،کدخبر: 412548  ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین