پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۳۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
داده های مرکز آمار ایران حاکی است در اسفند 98 و فروردین امسال، 38 درصد کسب و کارها هیچ فعالیتی نداشته اند و این تعطیلی ها تنها در اثر کرونا اتفاق افتاد.
شعار سال: میزان فعالیت کل کسب و کار‌های اقتصادی در زمان شیوع کرونا بر اساس نتایج طرحی که پژوهشکده آمار تهیه کرده، حاکی از آن است که در اثر شیوع کرونا فعالیت ۳۸ درصد کسب و کار‌ها در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بطور کامل متوقف شد و این بنگاه‌ها هیچ فعالیتی نداشتند؛ البته این تعداد در اردیبهشت به ۲۱ درصد کاهش یافت. در اسفند و فروردین ماه فقط ۲۲ درصد کسب و کار‌ها با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دادند که این عدد در اردیبهشت ماه به ۳۴ درصد بهبود یافت.
۴۰ درصد مابقی نمونه‌ها نیز در اسفند و فروردین ماه با حجمی کمتر از ظرفیت کامل فعالیت کردند که این عدد در اردیبهشت ماه به ۴۵ درصد افزایش یافت.
نتایج تفضیلی به‌تفکیک بخش‌های اقتصادی در شکل ۳ آورده شده است.
تعطیلی 38 درصد کسب و کارها به دلیل کرونا
نتایج این بررسی نشان می‌دهد بیش‌ترین تأثیر کرونا بر میزان فروش کسب و کار‌ها بوده است؛ به طوری که میزان فروش کسب و کار‌ها با ۴۸.۸ درصد در اسفند و فروردین و ۴۵.۷ درصد در اردیبهشت بیش‌ترین تأثیرپذیری را از کرونا داشته است. جریان نقدینگی، نیروی انسانی، مقدار تولید، بدون تأثیر و میزان پس‌انداز به ترتیب در رتبه‌های بعدی تأثیرپذیری از کرونا قرار دارد. این رتبه‌بندی در هر دو دوره زمانی یعنی «اسفند و فروردین» و «اردیبهشت» یکسان بوده است.
بیش‌ترین تأثیر کرونا بر جنبه‌های مختلف فعالیت کسب و کار‌های اقتصادی در بخش‌های خدمات: میزان فروش با ۴۱.۱ درصد در اسفند و فروردین و ۳۷.۸ درصد در اردیبهشت بوده است.
بیش‌ترین تأثیر کرونا بر جنبه‌های مختلف فعالیت کسب و کار‌های اقتصادی در بخش صنعت و معدن بر اساس نتایج این طرح: میزان فروش با ۴۵.۹ درصد در اسفند و فروردین و ۴۴.۴ درصد در اردیبهشت بوده است.
بیش‌ترین تأثیر کرونا بر جنبه‌های مختلف فعالیت کسب و کار‌های اقتصادی در بخش کشاورزی بر اساس نتایج این طرح: میزان فروش با ۶۹.۸ درصد در اسفند و فروردین و ۵۶.۶ درصد در اردیبهشت بوده است.

بیش‌ترین تأثیر کرونا بر جنبه‌های مختلف فعالیت کسب و کار‌ها به‌تفکیک بخش‌های اقتصادی در اسفند و فروردین
تعطیلی 38 درصد کسب و کارها به دلیل کرونا
بیش‌ترین تأثیر کرونا بر جنبه‌های مختلف فعالیت کسب و کار‌ها به‌تفکیک بخش‌های اقتصادی در اردیبهشت
تعطیلی 38 درصد کسب و کارها به دلیل کرونا
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۵۷۳۵۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین