پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات ساخت مسکن مهر در طرح اقدام ملی گفت: تامین خدمات زیرساختی طرح اقدام ملی مسکن نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع دارد.
شعار سال : «عبدالله سرتیپ زادی» گفت : انتظار این است تا وزارت راه و شهرسازی از تجربیاتی که در اجرای پروژه مسکن مهر به دست آورد در طرح اقدام ملی مسکن استفاده کرده و مانع تکرار مشکلاتی شود که در طرح مسکن مهر به وقوع پیوست.
وی عمده‌ترین این مشکلات را نبود هماهنگی بین وزارت نیرو در تعیین ساختگاه آن دانست که منجر شد در مسکن مهر و در برخی نقاط، این مسکن در جا‌هایی احداث شود که تامین خدمات اولیه مانند آب باصرف هزینه‌های غیر اقتصادی امکان پذیر شود.
سرتیپ زادی به طراحی مسکن پردیس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای ایجاد خدمات اولیه زیرساختی در این پروژه ناگزیر به انجام هزینه‌های سنگینی شده ایم که شاید اگر دولت در بخش تامین زمین در جای دیگری اقدام کرده بود این هزینه ضرورت نداشت.
نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر ادامه داد: براین اساس مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت و اعلام شد برای تعیین محل ساخت پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف از شرکت‌های مختلف وزارت نیرو استعلام شود که آیا امکان تامین خدمات اولیه هست یا خیر؟ و اگر هست با چه هزینه‌ای ممکن می‌شود، زیرا اگر نیاز به هزینه غیر اقتصادی باشد کل طرح، غیر اقتصادی خواهدشد.
وی گفت: تعدادی واحد بدون متقاضی در مسکن مهر وجود دارد که در این سال‌ها هیچ کس حاضر به دریافت آن‌ها نشده است که وزارت راه این‌ها را در قالب طرح اقدام ملی مسکن لحاظ کرده است.
سرتیپ زادی ادامه داد: زمین‌هایی که برای طرح اقدام ملی مسکن در بسیاری از استان‌ها در نظر گرفته شده در مجاورت طرح مسکن مهر است که برای به سرانجام رسیدن همه این‌ها نیاز به ارائه خدمات آب و برق و فاضلاب خواهد بود و البته منابع آن از سوی وزارت نیرو برآورد شده و به مراجع ذیربط و سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.
نماینده تام‌الاختیاروزیر نیرو در مسکن مهر افزود: امید است پیش از آغاز اقدامی جدی در این بخش در خصوص نحو تامین منابع مالی مورد نیاز در بخش زیرساخت تصمیم گیری شده و مشخص شود از چه محلی قرار است تامین شده، نحوه تامین چگونه خواهد بود و روند اجرایی آن چگونه خواهد بود تا اشکالاتی که در اجرای مسکن مهر پیش آمد در طرح اقدام ملی مسکن پیش نیاید.
وی خاطرنشان ساخت: انتخاب برخی مکان‌ها در طرح اقدام ملی مسکن دربرخی استان‌ها از نظر وزارت نیرو صحیح نیست، زیرا محلی که انتخاب شده وضعیت مناسبی برای تامین آب ندارد و حتی در برخی شهر‌ها امکان تامین آب فراهم نیست.
سرتیپ زادی گفت: برآورد‌های وزارت نیرو برای تامین خدمات آب و برق و فاضلاب ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در حدود ۱۰ هزار میلیار تومان بوده که امید است به شکل شفاف، محل تامین نوع و چگونگی آن روشن شود.
نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر درباره تاثیر طرح اقدام ملی مسکن برمنابع آبی و اینکه آیا امکان تامین آب برای همه این طرح‌ها فراهم است، گفت: تامین آب از نظر تئوری غیرممکن نیست، ولی اینکه آیا تامین آن اقتصادی و منطقی است نیاز به مطالعه بیشتر دارد، هرچند در کنار شهر‌ها تلاش شده از منابع موجود برای آبرسانی به این طرح استفاده شود.
وی ادامه داد: اگر هدف گذاری این طرح بیشتر به سمت احیای بافت فرسوده باشد که اکنون ۲۰۰ هزار واحد قرارشده در بافت فرسوده جانمایی شود امکان تامین خدمات زیرساخت در ساده‌ترین شکل و با هزینه‌های کمتری ممکن خواهد شد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری گسترش، تاریخ انتشار: 5 تیر 1399، کد خبر : 106405 / gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
فقط طرح و شعار دادن برای بازار مسکن کارساز نیست باید فکر اساسی بشه در این زمینه .نمیشه که هر سال یه عده بی دلیل به خاطر داشتن مسکن ثروتمندتر بشن و یه عده مستاجر بیچاره ،بی پول تر و فقیرتر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین