پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرد: تأخیر در اعلام قیمت محصولات شرکت‌های خودروسازی برای فصل دوم امسال، فرآیند عملیات شرکت‌ها را با اختلال مواجه کرده است و تأخیر در ارائه قیمت می‌تواند روند عرضه محصولات به بازار را تحت تأثیر قرار دهد.
شعار سال: سهیل معمارباشی گفت: برای فصل اول سال و بر مبنای رویه حاکم، قیمت محصولات اعلام شد و خودروسازان علی‌رغم اعلام چالش‌های فرایند قیمت‌گذاری، طرح‌های فروش خود را بر مبنای قیمت‌های اعلام‌شده اجرایی کردند، حال اجرای طرح‌های فروش سه‌ماهه دوم خودروسازان در انتظار اعلام قیمت‌های جدید می‌باشد.

وی افزود: بر مبنای تکلیف قانون، شورای رقابت متولی تدوین و اعلام دستورالعمل قیمت‌گذاری بوده و لازم است آخرین ویرایش را در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار داده و بانک مرکزی هم شاخص‌ها و ضرایب بِروزشده بخشی را اعلام کند تا سازمان حمایت قیمت‌های جدید محصولات را محاسبه کند و از طریق ستاد تنظیم بازار به خودروسازان اعلام گردد.

معمارباشی تصریح کرد: تأخیر در پیشبرد این فرایند، روند تأمین منابع مالی و اجرای برنامه خودروسازان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر جریان مستمری از منابع مالی وارد عملیات خودروسازان نشود، عملیات شرکت‌ها با اختلال مواجه می‌شود و این مشکل می‌تواند تأثیر منفی در تحقق برنامه‌های زنجیره تأمین صنعت خودرو را در پی داشته باشد.

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌های خودروسازان باعث اصلاح ساختار مالی شرکت‌های خودروسازی شده است که هر گونه عدم ایفای تعهدات و برگشت چک‌های پشت‌باجه ناشی از عدم ورود جریان نقدینگی مستمر ناشی از عملیات شرکتها، می‌تواند دستاورد بزرگ اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها را از بین ببرد.



معمارباشی اعلام کرد: خودروسازان طبق برنامه، تولید خود را بر مبنای ۶۰ درصد تحویل به تعهدات قبلی و ۴۰ درصد به تعهدات جاری پیش می‌برند و هم‌اکنون که از تعهدات گذشته تعدادی در حال تحویل است در قبال تعهدات جاری و ۴۰ درصدی که باید به‌صورت فوق‌العاده می‌فروختند در حال دپو شدن در پارکینگ‌ها است و این موضوع هزینه‌های بسیار زیادی بر دوش این شرکت‌ها تحمیل کرده است.

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد در سریع‌ترین زمان ممکن قیمت فصل دوم سال برای محصولات شرکت‌های خودروسازی اعلام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 14 تیر 1399 ، شماره خبر: 2299260 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Korea, Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
این تیتر یعنی یک افزایش قیمت دیگر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین