پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
سید یاسر جبرائیلی در یادداشتی تشریح کرد که اگر بخواهیم راهکاری برای اصلاح وضع موجود ارائه کنیم، باید بگوئیم در اولین فرصت مدیریت اقتصاد باید از این حالت جزیره‌ای خارج شود.زیرا از ریشه‌های اصلی وضع امروز، مدیریت جزیره‌ای اقتصاد توسط دولت آقای روحانی است.
شعار سال: یکی از ریشه‌های اصلی وضع امروز، مدیریت جزیره‌ای اقتصاد توسط دولت آقای روحانی است.

 از بانک مرکزی می‌خواهند به تنهایی نرخ ارز را کنترل کند، از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهند به تنهایی مسئله مسکن را حل کند، از وزارت صمت می‌خواهند به تنهایی مسئله خودرو را حل کند، از وزارت خارجه می‌خواهند به تنهایی دیپلماسی اقتصادی را تنظیم کند و قس علی هذا...

 تصور این است که مثلا اگر دیپلماسی اقتصادی را وزارت خارجه با برجام درست کند، مسئله آب خوردن هم حل می‌شود.

 این نگاه تقلیل‌گرایانه و تک‌بعدی به مسائل، آفت مدیریت کلان است و نتیجه هم البته از پیش روشن است.

اگر بخواهیم راهکاری برای اصلاح وضع موجود ارائه کنیم، باید بگوئیم در اولین فرصت مدیریت اقتصاد باید از این حالت جزیره‌ای خارج شود.

 ظرفیت نهادی آن نیز وجود دارد. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای همین تشکیل شده است که فی‌المثل وقتی بناست قیمت ارز کنترل شود، وضع موجود احصاء، وضعیت مطلوب هدف‌گذاری، مسیر رسیدن به مقصد نیز تعیین، بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار، و بر پیشرفت کار دقیقا نظارت شود.

 اما مع‌الاسف این ستاد را تبدیل به یک نهاد تشریفاتی و بی‌خاصیت کردند.

یادداشت سیدیاسر جبرائیلی
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین