پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
رئیس سازمان زمین‌شناسی گفت:‌ در پی دستور مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع ایجاد تحول در بخش اکتشاف را در دستور کار سازمان قرار دادیم که در حال حاضر رسیدن به هدف ۳۰۰ هزارکیلومتر مربعی را در دستور کار داریم.

شعار سال: رئیس سازمان زمین‌شناسی از برنامه‌ریزی برای جهش ۱۰۰ درصدی در اکتشاف ذخایر معدنی خبر داد.

برنامه سالانه هدف‌گذاری  

 علیرضا شهیدی بر اساس هدف‌گذاری سالانه، اظهار داشت: بر این اساس برنامه انجام عملیات اکتشافی به میزان ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع در سطح کشور را با توجه به منابع مالی در اختیار داشتیم که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در پی دستور مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع ایجاد تحول در بخش اکتشاف را در دستور کار سازمان قرار دادیم که در حال حاضر رسیدن به هدف ۳۰۰ هزارکیلومتر مربعی را در دستور کار داریم.

 

رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه شناسایی مواد معدنی

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، اظهار داشت: در پی نام‌گذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی جهت حرکت این سازمان به سمت تحول و جهش در عملکرد تخصصی به ویژه در حوزه‌ کشف ذخایر معدنی جدید، با تلاش مدیران، متخصصان و کارشناسان این سازمان، در سال جاری شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه شناسایی و پی‌جویی اکتشاف مواد معدنی در کشور خواهیم بود.

 

وی از تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی به عنوان دغدغه کشور یاد کرد و افزود: این سازمان در بسته پیشنهادی خود به صاحبان صنایع در فاز اول، پویش اکتشاف ذخایر آهن و در پی آن ذخایر دیگر موادمعدنی را طراحی کرد که با توجه به استقبال بخش‌های خصوصی مختلف صنعتی، معدنی جهت تامین نیاز خود در حوزه تامین مواد معدنی و ظرفیت‌سازی تخصصی در بدنه سازمان، انتظار تحول ۱۰۰ درصدی را در شناسایی و پی جویی ذخایرمعدنی کشور طی سال جاری داریم.

 

نکته مهم در ایجاد تحول اکتشاف کشور

شهیدی با بیان نکته مهم در ایجاد تحول اکتشافی کشور اذعان داشت: طراحی ساز و کارهای تامین منابع مالی جدید و ظرفیت‌سازی اجرای عملیات اکتشاف برای فعالیت‌های موثر از جمله کشف ذخایر پنهان و اجرای عملیات هدفمند و گسترده با هدف تامین نیاز واحدهای صنایع معدنی بوده که به‌صورت جدی در پی هموار کردن مسیر هستیم. همچنین موفقیت‌های چشم‌گیری در مقایسه با فعالیت‌های گذشته رسیده‌ایم که نتیجه آن منجر به اکتشاف ۳۰۰ هزارکیلومتر مربع در کشور خواهد شد.

 
تکمیل چرخه اکتشاف و تامین مواد معدنی

 رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در پایان آمادگی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را جهت انجام همکاری‌های موثر با بخش خصوصی و صاحبان صنایع معدنی با هدف تکمیل چرخه اکتشاف و تامین مواد معدنی مورد نیاز صنایع کشور اعلام کرد. همچنین شایان ذکر است سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در قالب تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری مشترک عملیات جدید اکتشافی در کشور را طراحی و آماده اجرا کرده ‌است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صنایع، به تاریخ: ۱۵ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۸۸۹۲۶،‌ www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین