پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
«بی توجهی به قانون بین المللی» اتهامی است که سازمان عفو بین الملل به انگلیس داده است. زیرا انگلیس در حال فروش سلاح به عربستان سعودی است.
شعار سال: سازمان عفو بین‌الملل از تصمیم تازه دولت انگلیس در خصوص صادرات مجدد سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرد.
این سازمان در بیانیه‌ای این اقدام دولت انگلیس را "بی‌توجهی به قانون" خواند.
عفو بین‌الملل اظهارات اخیر لیز تروس، وزیر تجارت انگلیس و توصیف حملات هوایی نیرو‌های عربستان در یمن به "اتفاقات فردی" را اظهاراتی بسیار "پلید" خواند.
در این بیانیه آمده است که انگلیس تسلیحاتی را به ارزش پنج میلیارد پوند طی جنگ یمن به عربستان فروخته است و تصمیم جدید آن‌ها برای فروش مجدد سلاح به ریاض تلاشی برای بی‌توجهی به قانون بین‌المللی است.
این سازمان با اشاره به اظهارات اخیر کیت آلن، مدیر عفو بین‌الملل خواستار بازنگری لندن در سیستم نظارت بر سلاح‌های انگلیس شد.
آلن اخیراً با انتقاد از تصمیم دولت لندن برای صادرات مجدد سلاح به ریاض گفت به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی برای بازنویسی تاریخ و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است.
این مقام سازمان عفو بین‌الملل همچنین افزود که انگلیس در حال کنار گذاشتن تعهدات خود در چارچوب کنترل بین‌المللی سلاح است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۴۲۰۱۴۶۰۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین