پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
مالیات یکی از راههای درآمدی دولتها برای بقا و ادامه ارائه خدمات به مردم است.امروزه بر همه مردم کشور ما این اطلاع و آگاهی بوجود آمده که مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌گردد زیرا ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سودها را دولت فراهم ساخته‌است.
شعارسال: یکی از بخش های مالیاتی که مردم بوسیله قبوض با آن در ارتباط هستند و با سواد و بی سواد نحوه پرداخت و جزییات آن را می دانند همین قبوض آب و برق و تلفن و گاز است که وقتی همه آنها را سر هم دیگر جمع می بندیم دست کم برای طبقه کارگر و اقشار کم در آمد جامعه در پایان ماه چیزی باقی نمی ماند تا به فرض مثال بتواند برای نگهداشت پول و حقوق ماهیانه خود در اصطلاح جمع نماید!

حالا مشکلی که در فومن به کرات مشاهده می کنیم و مدیران سطح اول شهرستان و حتی استان موظف به دقت نظر بیشتر آن هستند، صدور قبوض نا صحیحی است که از سوی برخی از این ادارات دولتی صورت می گیرد و گریبان این اقشار ضعیف را گرفته فشار می دهد! و بطور حتم در ادامه برای صدور چنین قبض هایی باید یکی از اعضای خانواده که از وقت روزانه و کار خود زده برای پیگیری آن به اداره متبوع رجوع نماید تا احقاق حق کند و ثابت نماید که مثلا پول آبی که این ماه اداره آب شهرستان صادر نموده این مبلغی نیست که در قبض منتشر شده است.چانه زنی ها و طریقه ثابت کردن این موضوع خود داستان بلندی ست که شایسته می نماید از تشریح دنگ و فنگ آن بگذریم اما صحبت این مقال آن است که چرا متصدی فلان اداره شهرستان که بابت تعیین و محاسبه قبوض مختلف از دولت حقوق و مزایا دریافت می کند باید در کار خود به کرات دچار اشتباهاتی گردد که حاصل آن استرس و عذاب و هزینه تراشیدن برای مردم و شهروندان باشد؟!

محاسبه هر کدام از این قبض ها فرمول خاص خود را دارد که حتی روی پشت این قبوض با فونت کوچک نوشته شده اما معلوم نیست مامور یا متصدی مربوطه چگونه و با چه درجه ای از آمادگی مبادرت به محاسبه این قبوض می کند؟!

به تازگی گله و شکایت از اشتباهات قبوض مختلف در برخی ادارات فومن افزایش پیدا کرده و سر و صدای آن به گروههای مجازی نیز تسری نموده است.امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا مردم بعنوان مشترکان انرژیهای مختلف شهر با اطمینان و بدور از نگرانی انگیزه ای برای پرداخت مالیات های خود داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل واژه، تاریخ انتشار: دوشنبه 1 شهریور 1395، کد خبر: 15173، www.gilvazhe.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین