پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی گفت: گسترش فقر زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بحران‌های اجتماعی دیگر را تجربه کنیم و ایجاب می‌کند در این بخش نگاه‌های ویژه‌تری برای حمایت از محرومان داشته باشیم.
شعار سال: سیدحسن موسوی چلک با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد ما خوب مدیریت نشده، گفت: آنچه محصول مدیریت اقتصاد ما در دوره‌های قبل است و امروز نشانه‌های آن را می‌بینیم، این است که افراد دهک‌های پایین و همچنین تحت پوشش سازمان‌های امداد و بهزیستی در حال افزایش هستند و همچنین برخی جرایم نیز به دلیل فقر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: از سوی دیگر خودکشی‌های معیشتی و تن فروشی به دلیل فقر و کودکانی که مدرسه را رها کرده‌اند و مجبور شده‌اند شرایط سخت در خیابان ماندن را تحمل کنند، افزایش یافته است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به مناسب نبودن وضعیت اقتصادی، بحران‌ها نیز به تشدید وضعیت نابسامان اقتصادی کمک می‌کنند و یا تسریع فقر در بحران‌ها به ویژه اگر فراگیر باشد و استمرار داشته باشد بیشتر خواهد شد و این موضوع باید ما و مدیران را نگران کند.

وی با تأکید بر اینکه طبق اعلام ناجا، سرقت‌های خرد در حال افزایش هستند، گفت: فلسفه سرقت‌های خرد به معیشت برمی‌گردد به همین دلیل موضوع فقر و فقرا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

موسوی چلک اظهارداشت: فقر می‌تواند آثار منفی به دنبال داشته باشد و یکی از آن‌ها به امنیت برمی‌گردد، معمولاً گسترش فقر زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا ما بحران‌های اجتماعی دیگر را تجربه کنیم و ایجاب می‌کند در این بخش نگاه‌های ویژه‌تری برای حمایت از خانواده‌های فقیر، محروم و دهک‌های پایین جامعه داشته باشیم تا فقر زمینه‌ای برای گسترش آسیب‌های دیگر و جرایم را به وجود نیاورد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: غفلت از توجه به خانواده‌ها و افراد فقیر می‌تواند نشانه‌های نارضایتی و آزردگی را در مردم افزایش دهد و گاهی این نشانه‌ها به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا می‌کند و نکته‌ای که نباید غافل شویم این است که امنیت یکی از مهمترین نیاز‌های انسانی است و هر چیزی که آن را تهدید می‌کند، می‌تواند زمینه نارضایتی و مشکلات جدی را در هر جامعه ایجاد کند و جامعه ما هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی گفت: کاهش فقر و تعداد فقرا، داشتن نظام تأمین اجتماعی فراگیر برای اقشار خاص و خانواده‌های نیازمند، برخورداری همه مناطق از خدمات عمومی و رفع تبعیض می‌تواند در کاهش نارضایتی و امنیت پایدار تأثیرگذار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1399، کد خبر: 4956563،  www.mehrnews.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
با وجود گرانی ها و تورم در کشور هر روز به افراد فقیر اضافه میشه وخیلی ها زیر خط فقر زندگی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین