پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت: خوزستان نسبت به استان‌های اصفهان، یزد و سمنان 20 سال از نظر با سوادی عقب است.

شعار سال : محمد مهدی‌زاده ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی اهواز که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای سوادآموزی مشکل مالی نداریم و اگر همه بی‌سوادان را جذب کنیم نیز محدودیت مالی نداریم.

وی یادآور شد: سرانه سوادآموزی بی‌سوادان 670 هزار تومان در سال است که در صورت باسواد شدن این باسوادان در خانه این سرانه را به آنها خواهیم پرداخت.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گروه هدف سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار داده شده است گفت: سواد آموزی برای افراد داوطلب بالای سن 49 سال انجام می‌شود و در طول چهار سال گذشته در این گروه سنی نزدیک به یک میلیون و 100 هزار نفر باسواد شده‌اند.

*شهر اهواز پس از تهران بالاترین آمار بی‌سوادی را دارد!

مهدی‌زاده با ارائه آماری از وضعیت سواد در کشور تصریح کرد: در بین 24 کشور منطقه رتبه 15 را در سوادآموزی داریم و 80 درصد بهره‌برداران کشاورزی کشور بی‌سواد یا کم سواد هستند.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل است که کشاورزی ما مقرون به صرفه نبوده و در این زمینه نیاز کار بسیار بیشتری انجام گیرد.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه در کشور ما هنوز آبیاری زمین‌های کشاورزی به صورت غرقابی است گفت: 93 درصد آب برای مصارف کشاورزی استفاده می شود که باید در این بخش صرفه‌جویی شود.

مهدی‌زاده همچنین عنوان کرد: یک و نیم میلیون بی‌سواد زیر 50 سال در کشور هستند و شهر اهواز پس از تهران بالاترین آمار بی‌سوادی را داشته که این آمار 20 هزار و 622 نفر بی‌سواد است.

*خوزستان نسبت به اصفهان، یزد و سمنان 20 سال از نظر با سوادی عقب است

وی تاکید کرد: فقری که در حاشیه شهر اهواز وجود دارد در هیچ شهری از کشور وجود ندارد، بی‌سوادی در این مناطق غوغا می‌کند.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه خوزستان روی نفت نشسته و بهترین آب و زمین کشاورزی را دارد اما در توسعه از بسیاری از استان‌های کشور عقب است گفت: این استان نسبت به استان‌های اصفهان، یزد و سمنان 20 سال از نظر با سوادی عقب است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر: 18 آبان 1394 کد مطلب: 13940818001110 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین