پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
رییس جمهور تاکید کرد که کالا‌های مورد نیاز مردم به وفور وجود دارد و در اختیار آن‌ها است.
شعار سال : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: وزیر بهداشت نامه‌ای فرستاده و خواسته در روز عید قربان که برادران اهل تسنن مراسم مفصل‌تری را برگزار می‌کنند پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بیماری بیشتر نشود.

وی افزود: این ایام ایامی است که برابر توطئه‌های بدخواهان قویتر می‌شویم. آنان می‌خواستند اقتصاد ما را به هم بریزند تا نتواند کار خود را ادامه دهد و فکر می‌کردند ظرف چند ماه می‌توانند این کار را انجام دهند و تورم سه رقمی در کشور ایجاد کنند.

روحانی تاکید کرد: امروز کالا‌های مورد نیاز مردم در اختیار آنان است و وفور وجود دارد، اما در کنار آن باید اقداماتی برای قیمت‌گذاری بهتر انجام دهیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه تولیدکنندکان کار‌های بزرگی در این مدت انجام دادند، گفت: در تمام صنایع مهم ما از فولاد تا آلومینیوم بیشتر کار و تولید می‌کنند و ما فولاد و مس بیشتری نسبت به گذشته صادر می‌کنیم و وزن صادرات ما بالاتر رفته است.

وی افزود: از اول قرارداد اقتصادی ما با اوراسیا تا امروز ۶۳ درصد به این میزان صادرات افزوده شده است و این در حالی است که ما کرونا را داشتیم و مرز‌ها مثل قدیم باز نبود.

روحانی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم قابل حل است، تصریح کرد: با نظارت دقیق از تولید تا مصرف از سفارش تا تأمین ارز تا روزی که کالا با کشتی می‌آید و در بندر ترخیص می‌شود، اگر مثل سایه این روند را دنبال کنیم که با سامانه الکترونیک این انجام شدنی است، آن وقت برخی اشکالات قابل حل است هرچند ممکن است برخی به این راحتی قابل حل نباشد.

رییس جمهوری اظهار کرد: در هفت سال گذشته زنجیره تولید فولاد ما نسبت به کل تاریخ، هفت برابر شده است این کار بزرگی است که نشان از توانمندی ما دارد. در پتروشیمی هم تولید در این هفت سال نسبت به گذشته نزدیک به دو برابر شده است.

وی افزود: در ده روز گذشته صادرکنندگان خوب ما ۲/۵ میلیارد دلار ارز اوری داشتند که آن را به درستی برمی‌گردانند و در سامانه نیما قرار می‌دهند و به نیاز کشور کمک می‌کنند هرچند اقلیتی هم هستند که تخلف می‌کنند و باید با آنان هم برخورد کرد که وزارت صمت و دادگستری وظیفه سنگینی را برای اجرا و عملیاتی کردن نظارت بر بازار به عهده دارند.

روحانی تاکید کرد: یکی دیگر از چیز‌هایی که دشمنان به آن امیدوار شده بودند، اختلاف میان قوا بود که البته با سخنان رهبری و دستور ایشان که هیچ یک از قوا نباید دنبال حاشیه باشند این امید هم از دست آنان گرفته شد و تقریباً از آن گذشتیم.

وی ادامه داد: راه سوم دشمن شایعه سازی است. می گویند کوه‌های ما را فروخته‌اند، بعد روز دیگر می‌گویند نه وقف شده است بعد می‌گویند جنگل‌ها فروخته شده است و بعد می‌گویند نه وقف شده است. این چه حرفی است؟ مگر می‌شود زمین خدا و مرتع و اقیانوس و دریا و کوه و جنگل که جزو انفال است، وقف کرد؟ مگر مال کسی است که وقف کند؟

روحانی تصریح کرد: گاهی می‌گویند شمال ایران را فروختند و گاهی می‌گویند جنوب ایران به فروش رفت. من از شایعه سازی دشمنان تعجب نمی‌کنم از این تعجب می‌کنم که چطور گوش شنوایی برای این سخنان وجود دارد.

رییس جمهوری گفت: جلوی این شایعات و حرف‌های ناروا که گاهی برخی دوستان هم این حرف‌ها را نمی‌شوند و درست نقل و نقد نمی‌کنند را باید گرفت. همه جا دین و مراسم هست و مقید به چارچوب‌های بهداشتی انجام می‌شود. اگر می‌گوییم روز‌های عزا به جای ۲۰ روز ۳ روز باشد باید انجام شود، اگر به جای ۷ ساعت ۳ ساعت شود، باید چنین باشد. همه این پروتکل‌ها مشخص است. عدم تجمع مشخص است و ما نه به کسانی که می‌خواهند عزاداری نباشد، اجازه چنین کاری می‌دهیم ونه به کسانی که می‌خواهند عزاداری را طوری جلوه دهند که عامل بیماری شود چنین اجازه‌ای می‌دهیم.

روحانی تصریح کرد: من به وزارت کشور و وزارت بهداشت گفته‌ام که اگر کسی وارد اداره‌ای شد و پروتکل‌ها را اجرا نکرد، به او خدمات داده نشود و می‌توانیم بالاتر از این هم عمل کنیم و در جامعه هم اگر کسی می خواهد سلامت دیگران را به خطر بیندازد، مجازات تعیین کنیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: دشمنان در مجامع بین‌المللی هم صبح تا شب مثل دلال از کاخ سفید راه افتاده اند و با این و آن تلفنی حرف می‌زنند که این ماجرای پایان تحریم تسلیحاتی ایران را عقب بیندازند که تاکنون هیچ هم موفق نشده اند.

رییس جمهوری یادآور شد: کار را به جایی رساندند که با تروریسم هوایی، جنگنده‌ای را کنار یک هواپیمای مسافربری بفرستند و ایجاد رعب و وحشت کنند. البته این ماجرا از سوی آمریکا در پایان جنگ هم رخ داده بود و به بهانه واهی یک هواپیمای خود ما را هم هدف قرار داده بودند و این چیزی نیست که تازگی داشته باشد.

روحانی گفت: مگر می‌شود؟ پس ایکائو کجاست؟ شورای امنیت کجاست؟ سازمان ملل کجاست؟ کشور‌های منطقه کجا هستند؟ کشور‌هایی که این هواپیما به مقصد آن‌ها بوده است هم باید بیایند و حرف بزنند. مگر می‌شود که در یک کریدور بین‌المللی و یک روت مشخص هوایی جنگنده‌ای بیاید و به هواپیمای مسافربری نزدیک شود و مسافران را بترساند. این کار تروریستی است و ایکائو و شورای امنیت باید با تروریست برخورد کند.

وی افزود: این شیطنت‌ها و بازی‌ها برای این است که دربرابر ایران شکست خوردند، ولی ما به سردمداران آمریکا می‌گوییم که یک راه در برابر ایران بیشتر ندارید و آن هم اجرای پیمان و حق و حقوق ما و پرداخت خسارات ناشی از بی توجهی به این حقوق است و گرنه ملت ایران با همه سختی‌هایی که تحمل می‌کنند در برابر شما کرنش نخواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۸مرداد ۱۳۹۹، کد خبر:isna.ir_۹۹۰۵۰۸۰۵۷۱۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین