پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
بانک مرکزی چین از بانک‌های این کشور خواسته با توجه به احتمال اعمال تحریم از سوی آمریکا از سوئیفت فاصله گرفته و به سمت استفاده از شبکه پیام‌رسان بین بانکی داخلی این کشور بروند.
شعار سال : بخش سرمایه‌گذاری بانک مرکزی چین از بانک‌های این کشور خواسته تا با فاصله گرفتن از سوئیفت و استفاده از شبکه پیام‌رسان بین بانکی داخلی این کشور خود را برای تحریم‌های احتمالی آمریکا آماده کنند.
اوایل ماه جاری گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد بانک‌های دولتی چین در حال طراحی ساختار‌های احتمالی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا که ممکن است آن‌ها را به خاطر همکاری با مقامات این کشور که در هنگ‌کنگ قانون امنیت ملی جدید را اجرا کرده‌اند جریمه کند، هستند.
افزایش استفاده از نظام پرداخت بین بانکی داخلی چین به جای سیستم پیام‌رسان سوئیفت همچنین از قرار گرفتن اطلاعات تراکنش‌های بین‌المللی چین در اختیار آمریکا جلوگیری می‌کند.
گوانتائو مدیرعامل بانک BOCI که سابقه مدیریت بخش تراکنش‌های بین‌المللی سازمان دولتی مبادلات خارجی چین را در کارنامه خود دارد می‌گوید: ممکن است آمریکا دسترسی بانک‌های چین به سوئیفت را ببندد.
گزارش این مؤسسه می‌گوید یک مشت خوب به دشمن می‌تواند از اصابت صد‌ها مشت از سوی آن‌ها جلوگیری کند.
این گزارش می‌گوید: با توجه به تشدید اختلافات سیاسی بین دو اقتصاد بزرگ جهان ما باید خود را پیش دستانه هم به صورت روانی و هم به صورت عملی آماده کنیم. چین در سال ۲۰۱۵ شبکه پیام‌رسان بین بانکی داخلی خود را با هدف کمک به گسترش استفاده از یوان در معاملات بین‌المللی راه‌اندازی کرد.
این سامانه زیر نظر بانک مرکزی چین فعالیت کرده و روزانه و با توجه به آنکه ۹۶ کشور و منطقه به آن متصل شده‌اند روزانه ۲۰ میلیارد دلار از طریق آن مبادله انجام می‌شود.
گزارش مؤسسه BOCI می‌گوید: در صورتی که آمریکا دسترسی بانک‌های چینی به نظام بانکی دلار را قطع کند چین هم باید استفاده از دلار را کنار بگذارد.
در این گزارش همچنین به دولت چین توصیه شده است که باید قوانینی نظیر آنچه اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در تعامل با ایران وضع کرده است، بروند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ارانیکو، تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: eranico.com /۱۲۳۷۵۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین