پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
توییت نادران نشان می‌دهد که ماجرای بذرپاش، جدی‌تر از آنی است که فکر می‌کردیم و همانطور که او می‌گوید مسئله چالش فرایند نیست بلکه چالش صداقت و سرقت علمی است.
شعار سال: الیاس نادران نماینده تهران در مجلس یازدهم که سابقه حضور در مجلس‌های سه گانه اصول‌گرا یعنی «هفتم، هشتم و نهم» را در کارنامه دارد برای ماجرای انتخاب بذرپاش به عنوان رییس دیوان محاسبات از هشتگ «بذرپاش گیت» استفاده کرده است و در توییتر خواستار استعفای بذرپاش شده است.

اصطلاح "بذرپاش گیت" برگزفته از ماجرای «واترگیت» در آمریکاست. ماجرایی که منجر به استعفای ریچارد نیکسون رییس جمهور وقت آمریکا شد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تعدادی از مأموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا شدند و دستگاه‌های شنود کار گذاشتند و سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند. پس از افشای این ماجرا نیکسون از سمت خود استعفا داد.




توییت نادران نشان می‌دهد که ماجرای بذرپاش، جدی‌تر از آنی است که فکر می‌کردیم و همانطور که او می‌گوید مسئله چالش فرایند نیست بلکه چالش صداقت و سرقت علمی است.

ورود نادران به این ماجرا قابل تقدیر است، اما سوالی در این میان مطرح است که چرا توییتر که فیلتر است و مردم قاعدتا نباید به آن دسترسی داشته باشند میزبان اعتراض‌های این نماینده مجلس باشد؟ این حرف‌ها با صدای بلند باید در مجلس زده شود. رودرو با رییس مجلس و نمایندگانی که به انتخاب بذرپاش رای داده‌اند.

قالیباف به عنوان رییس مجلس در جریان معرفی بذرپاش اعلام کرد که گذشته‌ها گذشته است. نمایندگانی که به ماجرای بذرپاش معترض هستند و معتقدند اشکال جدی در این انتخاب وجود دارد باید رسما در مجلس صدای خود را بلند کنند و داد بزنند و از حقی که ضایع شده است دفاع کنند.

مجلس یازدهم که ادعای انقلابی‌گری دارد فعلا در گام اول با یک ابهام و سوال جدی روبرو شده است. ابهامی که همچنان باقی است و کسی پاسخی به آن نمی‌دهد.

به نظر می‌رسد برخی به دنبال این هستند که از استراتژی «افتادن آب از آسیاب» استفاده کنند. آن‌ها معتقد هستند که ماجرای مدارک بذرپاش و سابقه کاری او بعد از چند ماه فراموش می‌شود و دیگر کسی یادش نمی‌ماند که داستان چه بود.

اگر داستان به همین شکل ادامه پیدا کند چندی دیگر مثل تلویزیون که اوباما را به ظاهر سیاه‌پوست معرفی کرد، باید مجلس یازدهم را هم به ظاهر انقلابی خواند. مجلسی که حاضر نیست توضیح دهد که چگونه از میان نامزد‌ها برای ریاست دیوان محاسبات به بذرپاشی رسید که سابقه او با ان قلت‌های فراوانی روبرو بود.

مجلسی که حاضر نیست به ابهام‌های مطرح شده پاسخ بدهد. مجلسی که در مقابل جریان رقیب صدای بلند دارد و در مقابل خودی، پچ پچ می‌کند و اجازه نمی‌دهد مردم در جریان امور قرار بگیرند.

به نظر می‌رسد قالیباف و بذرپاش در یک نشست خبری با اهالی رسانه به این داستان ورود کنند و اذهان عمومی را در این ماجرا روشن کنند و اگر بذرپاش به ناحق به کرسی ریاست تکیه زده است، برکنار شده یا استعفا دهد و به تخلفات او رسیدگی شود.

شفافیت به زبان ساده یعنی همین.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 15 مرداد  1399 ، کدخبر: 741032 ، www.asriran.com‏

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین