پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
رییس سازمان حفظ نباتات بر ضرورت رعایت استاندارد‌های اروپا و اوراسیا برای صادرات نباتات تاکید کرد.
شعار سال: رییس سازمان حفظ نباتات بر ضرورت رعایت استاندارد‌های اروپا و اوراسیا برای صادرات نباتات تاکید کرد.

ضوابط رعایت استاندار‌های اتحادیه اروپا و اوراسیا
کیخسرو چنگلوایی با اعلام این مطلب، اظهار داشت:

شرایط جدید اتحادیه اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی مشخص گردیده و باید مناطق تولید محصولات صادراتی مشخص و این مناطق عاری از آفات و بیماری‌ها باشند، ابلاغ شده است که سرپیچی از دستورالعمل جدید اثرات منفی بر صادرات و تولید داخل خواهد داشت.

رعایت استاندارد‌ها بسیار اهمیت دارد و سرپیچی از آن پیامد‌های منفی بر روی تولید و به مخاطره افتادن معیشت تولیدکنندگان را در پی خواهد داشت و باید استاندارد‌های مربوطه را پذیرفت و با عزم ملی و وظیفه همگانی نسبت به عملیاتی‌سازی آن باید اقدام شود.

توسعه کشت
وی راه حل این مشکل را توسعه کشت مبتنی بر قرارداد دانست و تصریح کرد:

براساس کشاورزی قراردادی، می‌توان محصول سالم و مطابق با استاندارد‌های لازم را در بستر تولید سفارش و سپس تحویل گرفت.

همسو با اقدامات فنی، باید مرکز روابط عمومی وزارتخانه با همکاری واحد‌های مرتبط در معاونت‌ها نسبت به تهیه بسته اطلاع رسانی در این زمینه اقدام کنند.

اقدامات صورت گرفته
رییس سازمان حفظ نباتات کشور در پایان با بیان اینکه در طول یکسال گذشته اقدامات و موفقیت‌های فراوانی در زمینه حفظ نباتات صورت گرفته است، اظهار کرد:

یک سال گذشته اقدامات مهمی مرتبط با حوزه وظایف ستاد عالی گیاه‌پزشکی در سازمان حفظ نباتات به انجام رسیده که نتیجه هم‌افزایی بین بخشی در ارکان فنی وزارتخانه است.

کنترل ملخ صحرایی، سن و زنگ گندم، همچنین توسعه مبارزه بیولوژیک و بهبود سبد آفت‌کش‌های کشور نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399، کد خبر: 199045،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین