پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۶۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
وزارت اطلاعات دقایقی پیش اعلام کرد: سه صیاد بلوچ در بند دزدان دریایی سومالی آزاد شدند"؛ نام و جزییات اسارت و آزادی این صیادان به علاوه ۱۴ صیاد دیگر که هم‌چنان در اسارت گروه تروریستی" الشباب" هستند در گزارش اختصاصی تسنیم از نظر می‌گذرد.

شعار سال: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات دقایقی پیش اعلام کرد: " ۳ تن از هموطنان بلوچ که از سال ۹۴ به دست دزدان دریایی در سومالی اسیر شده بودند، به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) و با همکاری وزارت امور خارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزاد شدند. "

"عبدالله نوحانی"، "ابراهیم بلوچ‌نیا " و "جمال‌الدین دهواری" سه‌صیادی هستند که حالا آزاد شدند؛ این صیاد آخرین گروه از صیادان در بند دزدان دریایی سومالی هستند که آزاد شده و درحال انتقال به ایران‌اند.

عبدالله نوحانی، ابراهیم بلوچ‌نیا و جمال‌الدین دهواری به همراه ۱۷ همکار همراهشان در دولنج از کنارک و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان حرکت کردند و ۲۰ فروردین ۹۴ در بند دزدان دریایی سومالی افتادند، ۴ صیاد شهریورماه ۹۴ موفق به فرار شدند، ۸ صیاد براثر شکنجه‌های طولانی و گرسنگی و تشنگی جان باختند، ۴ صیاد را سربازان گمنام امام زمان (عج) ۱۷ خردادماه سال ۹۷ به ایران بازگردانند و یک صیاد را هم انجمن مردم‌نهاد بین المللی مشارکت و پشتیانی رهایی گروگان‌ها " اچ اس پی" آزاد کرد و مهرماه ۹۸ به ایران منتقل شد.

هنوز جزییات دقیقی از انتقال این صیادان به ایران منتشر نشده، اما ابراهیم فروزان مهر مالک لنج به تسنیم می‌گوید: سه صیاد آزاد شده در تماس‌هایی با خانواده‌هایشان از انتقالشان خبر دادند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزار تسنیم، تاریخ انتشار 30 مرداد    99، کد خبر:   2331958، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین