پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
سفیر آمریکا در سازمان ملل مراتب پشیمانی خود را بابت کشته شدن تعدادی از نظامیان سوری در جریان حمله هوایی آمریکا در سوریه ابراز داشت.

شعار سال:

به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل مراتب تاسف خود را بابت حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای نظامی سوریه که باعث کشته شدن بیش از 80 تن شد، ابراز داشت؛ حمله‌ای که باعث شد تا روسیه از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد جلسه‌ای فوری بابت این مساله تشکیل دهد.

پاور برای توجیه اقدام آمریکا به خبرنگاران گفت: آمریکا در حال بررسی این رخداد است. روسیه تا به حال هرگز برای اقدامات دولت دمشق شامل هدف قرار دادن غیرنظامیان، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم گرسنه سوریه و استفاده از تسلیحات شیمیایی یا شکنجه ده‌ها هزار زندانی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده در شورای امنیت نشده است و مطرح شدن این مساله از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره اینکه حمله به مواضع ارتش سوریه از سوی آمریکا کمک به داعش است، واقعا "بی‌شرمانه" است.

این درحالیست که ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در نشستی غیرعلنی این حمله هوایی آمریکا را به شدت محکوم کرد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا نیز گفت، ایالات متحده به خاطر کشته شدن نظامیان سوری که با داعش می‌جنگند در این حمله هوایی از سوی آمریکا، ابراز تاسف می‌کند.

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد:‌ دولت واشنگتن به دنبال قطع مخاصمات در سوریه است و به اقدامات نظامی خود علیه داعش و القاعده در سوریه ادامه می‌دهد.

سامانتا پاور در واکنش به اظهارات زاخارووا که واشنگتن را به دفاع از داعش متهم کرده بود، گفت: نماینده وزارت خارجه روسیه باید از ایراد چنین اظهاراتی خجالت بکشد. اعضای داعش سر شهروندان آمریکایی را بریدند و ما ریاست ائتلافی برای از بین بردن این گروه را برعهده گرفتیم. داعش 40 درصد از مناطق تحت سیطره‌اش را از دست داده است. این یک بازی نیست برای همین باید نماینده وزارت خارجه روسیه از اظهاراتش شرمنده باشد.

ماریا زاخارووا نیز در صفحه خود در فیسبوک خطاب به سامانتا پاور گفت: برای اینکه معنای شرمندگی را بدانید به شما توصیه می‌کنم به سوریه بیایید و با مردم این کشور دیدار داشته باشید. دیدار با مردمی که به رغم شش سال جنگ در آنجا زندگی می‌کنند نه دیدار با النصره یا با مخالفان میانه روی که واشنگتن نگران رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آن‌هاست.

زاخارووا گفت که وی با بسیاری از سوری‌ها چه مخالفان و چه کودکان یتیمی که برای درمان به روسیه می‌آیند و چه خبرنگاران دیدار می‌کند.

زاخارووا گفت: من متعهد می‌شوم که هزینه سفر شما به سوریه را کامل بپردازم. نترسید. هیچ کسی آسیبی به شما نمی‌رساند مگر اینکه جنگنده‌هایتان بار دیگر اشتباه کنند. در این صورت است که معنی واژه شرمندگی را درک خواهید کرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار 28 شهریور 1395، کد مطلب:     95062817276 : www isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین