پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ایران خود را آماده می‌کند که سهم‌اش را در بازار هوانوردی جهانی به شکل قابل توجهی افزایش دهد، اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته به این منظور مذاکرات خود با تمام شرکت‌ها و بزرگان این صنعت را آغاز کرده و پیگیری کرده‌ایم.

شعار سال: عباس آخوندی در مراسم آغاز رسمی اجلاس کاپا در تهران، گفت: از نظر ما حمل‌ونقل یک سبک زندگی و بهترین روش برای ارتباط ملت‌هاست و با توجه به موقعیت خاص ایران از نظر جغرافیایی این وظیفه و البته امتیازمان که از موقعیت خود حداکثر استفاده را ببریم.

وی با بیان این‌که ایران از بنیانگذاران کنوانسیون شیکاگو بوده است، ادامه داد: ما به عنوان کشوری که از ابتدا در صنعت هوانوردی حضور داشته اعلام می‌کنیم در عین حال که آماده‌ایم در بخش ساخت، خدمات و تجارت صنعت هوانوردی جهانی حضور داشته باشیم، اما این حضور براساس قواعد و مقررات بین‌المللی است و ما با توجه به ‌آنها منافع ملت ایران را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در طول ماه‌های گذشته در صنعت هوانوردی ایران به منظور بهبود جایگاه این صنعت صورت گرفته، عنوان کرد: نخستین گام ما آزادسازی آسمان ایران است. ما تلاش کرده‌ایم آسمان ایران را به عنوان یکی از ایمن‌ترین آسمان‌های منطقه معرفی کنیم که خوشبختانه وضعیت عملکرد ما در این حوزه نیز این امر را به خوبی نشان می‌دهد.

آخوندی ادامه داد: در کنار آن بحث برداشتن نظام قیمت‌گذاری از بنگاه‌های ایرانی نیز در دستور کار ما قرار گرفت که خوشبختانه در مدت بسیار کوتاهی و بدون کمترین حاشیه‌ها این طرح به طور کامل اجرایی شد تا امروز اعلام کنیم قیمت تمام پروازها در آسمان ایران به شکل رقابتی و براساس شرایط شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۲۲ درصدی پروازهای داخلی ایران در پنج ماهه ابتدایی امسال، اظهار کرد: این موضوع به خوبی نشان می‌دهد ظرفیت توسعه تا چه میزان در کشور وجود دارد و رقابت تا چه میزان می‌تواند به نفع بهره‌برداران نهایی تمام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران سرمایه‌گذاری خود در نوسازی خدمات ناوبری را نیز پیگیری کرده و ما در طول این سال‌ها حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه این بخش کرده‌ایم و احتمالا همین روند را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.

آخوندی با بیان این که رعایت انصاف در آینده صنعت هوانوردی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی به‌شمار می‌رود، تاکید کرد: ما به این منظور طرحی ارائه کرده‌ایم تا در جریان آن تمام شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از دو فاکتور کفایت سرمایه و صلاحیت فنی بهره‌مند شوند. در حال حاضر ایرلاین‌ها باید ۱۰۰ میلیون دلار معادل ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه ابتدایی داشته باشند و در حوزه پروازها و برنامه‌ریزی نهادی نیز رقابت به عنوان محور اصلی در نظر گرفته شود.

وی به موقعیت خاص ایران در ارتباط با دیگر کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان در فاصله پروازی هفت ساعته از ایران قرار دارند و این امر به خوبی جایگاه خاص ایران در این عرصه را نشان می‌دهد. ما برای فرودگاه‌های خود برنامه‌ریزی‌های کلانی داشته‌ایم و در حوزه نگه‌داری و تعمیرات هواپیما نیز برنامه‌ریزی‌های کلانی کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در کنار بخش‌های زیرساختی در حوزه تامین ناوگان نیز برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته و ما در طول این مدت با تمام بزرگان این صنعت مذاکره کردیم که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات، اجرایی شدن این توافقات قابل دستیابی باشد.

آخوندی خاطر نشان کرد: ایران پس از برجام خود را آماده کرده تا در تمام حوزه‌ها نسبت به فراهم کردن مقدمات حضور سرمایه‌گذاران خارجی اقدامات ویژه‌ای انجام دهند. در این حوزه افزون بر سرمایه‌گذاری مستقیم ما تمرکز ویژه‌ای بر روی قراردادهای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری با اجاره‌های بلندمدت داشته‌ایم و از این‌رو لیزینگ برای ایران در کلیه بخش‌ها قابلیت پیگیری دارد ما امیدواریم این حضور پرقدرت سرمایه‌گذاران خارجی با رفع موانع به شکل عملی اجرایی شود و ایران شرایط خود را خیلی زود با ظرفیت‌های بالقوه‌اش هماهنگ کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 28 شهریور 95 ، کد مطلب: 95062817491: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین