پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
یک تولیدکننده ماشین‌آلات شیرینی و شکلات، دلایل کیفیت پایین برخی شکلات‌های ایرانی در مقایسه با انواع خارجی آن را تشریح کرد.

شعار سال: خندابی با بیان این‌که تفاوت کیفیت و طعم شکلات‌های ایرانی و خارجی مربوط به فرمولاسیون مواد اولیه است، اظهار کرد: اغلب کارخانه‌های شکلات ایران می‌توانند محصول باکیفیت بالا تولید کنند، اما دو بازار کاذب در کنار ایران ایجاد شده که محصولات درجه سه و چهار می‌خواهند.

وی با اشاره به سفارش شکلات‌های ارزان قیمت و با کیفیت پایین از سوی کشورهای افغانستان و عراق ادامه داد: این درخواست‌ها کارخانه‌های ما را عادت داده که جنس ارزان تولید کننده بفروشند.

این تولیدکننده ماشین‌آلات شیرینی و شکلات افزود: ممکن است تولید و فروش محصولات درجه سه و چهار سود داشته و برای تولیدکننده خوب باشد، اما همین امر سبب شده تمرکز و فکر تولیدکننده ما از تولید جنس درجه یک فاصله بگیرد.

خندابی با بیان این‌که این کشورها جنس ارزان می‌خواهند و همیشه هم سفارش دارند و پول نقد هم می‌دهند، گفت: این‌ها بازار کاذب هستند، اما در این شرایط تولیدکننده هم به این فکر می‌کند که با همین کیفیت و قیمت تولید کند و مشتری هم دارد و می‌تواند به راحتی محصول خود را بفروشد.

وی با اشاره به حضور برخی تولیدکنندگان با کیفیت در این صنعت نیز اظهار کرد: در عین حال ما کارخانه‌هایی هم داریم که سابقه سه - چهار ساله دارند، اما شکلات و محصول تولیدی آنها به اندازه یک کارخانه و شرکت 30 ساله مطرح و دارای اعتبار است و مردم نیز با لذت محصولات آنها را می‌خرند.

این تولیدکننده ماشین‌آلات شیرینی و شکلات درباره‌ بزرگ‌ترین مواتع پیش‌روی صنعت ساخت ماشین‌آلات در ایران نیز ادامه داد: بعضا نیاز به واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی داریم که در این زمینه به دلیل مشکلاتی که کشور دارد، کمی با مشکل مواجه‌ایم.

خندابی اضافه کرد: مثلا گاهی می‌خواهیم دستگاهی را به ایران وارد کرده، روی آن مهندسی معکوس انجام دهیم، تغییرات اعمال کنیم و از بخشی از آن کپی‌برداری کنیم که در واردات آن به مشکل می‌خوریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 28 شهریور 95 ، کد مطلب: 95062817485: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین