پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
رئیس‌جمهوری فرانسه گفت، سه ماه آینده برای انجام تغییرات در لبنان حیاتی و اساسی است و اگر تغییری اعمال نشود، باید از وجود تدابیر تنبیهی اطمینان حاصل کرد.
شعار سال: امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه تأکید کرد، چنین تدابیر تنبیهی احتمالی می‌تواند از توقف ارائه وام تا تحریم طبقه حاکم را در بربگیرد.

ماکرون اکنون در سفر رسمی به لبنان به سر می‌برد و انتظار می‌رود رهبران لبنان را برای اجرای اصلاحات اقتصادی که برای برون‌رفت این کشور از بحران و آزاد کردن کمک خارجی لازم دانسته می‌شود، ترغیب کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان دومین سفرش به لبنان که ظرف کمتر از یک ماه و پس از گذشت چندین ساعت از تعیین مصطفی ادیب به‌عنوان مامور تشکیل دولت جدید صورت گرفت، خواستار تشکیل دولت در بیروت با مأموریتی مشخص در اسرع وقت شد.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین امروز اعلام کرد آماده میزبانی از کنفرانسی در پاریس در مورد لبنان در ماه اکتبر است.

او گفت: شش هفته‌ آتی برای آینده لبنان، تعیین‌کننده خواهد بود. وی گفت که آماده میزبانی از کنفرانسی بین‌المللی در مورد چگونگی کمک به لبنان در اواسط اکتبر است.

ماکرون همچنین با بیان اینکه لبنان از بحران بانکداری و بانکداری مرکزی رنج می‌برد، گفت "حقایق اعداد" در سیستم بانکداری این کشور باید روشن شود تا بتوان اقدام قضایی انجام داد.

او افزود: امروز با یک بحران بانکداری مرکزی در لبنان مواجهیم، یک سیستم بانکداری گرفتار بحران. احتمالا اعتبارات زیادی برداشت شده است. امروز همه چیز بلوکه شده و لبنان دیگر نمی‌تواند خودش را تامین مالی کند، بنابراین باید حسابرسی باشد... احتمالا اعتباری وجود داشته باشد که منحرف شده باشد. پس ما باید از حقایق اعداد مطلع شویم و بعد اقدامات قضایی صورت بگیرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز، دومین روز از سفر خود به بیروت را با کاشت نهال یک درخت سرو، نماد لبنان، بر فراز تپه‌ای در شمال شرق بیروت، به مناسبت صدمین سال تشکیل کشور لبنان آغاز کرد.

ماکرون گفت که شش هفته پیش رو برای آینده لبنان بسیار حساس و مهم است، چون این کشور باید با برای مقابله با بحران‌های عمیق سیاسی و اقتصادی تلاش کند. رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین درباره خطر فروپاشی اقتصادی لبنان هشدار داد.

او عصر دوشنبه وارد بیروت شده بود. این دومین سفر رئیس‌جمهوری فرانسه پس از انفجار مرگبار در بندر بیروت است که به مرگ ۲۰۰ تن و ویرانی گسترده شهر بیروت منجر شد. او دو روز پس از انفجار به بیروت رفته بود و در میان معترضان خشمگین برای اصلاحات سیاسی برای رهبران لبنان ضرب‌الاجل تعیین کرده بود و گفته بود که اول سپتامبر باز می‌گردد.

ساعاتی پیش از ورود ماکرون به بیروت، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان، مصطفی ادیب، سفیر این کشور در آلمان را به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد و از او خواست هر چه زودتر کابینه خود را تشکیل دهد. ماکرون از مصطفی ادیب خواست که هر چه زودتر کابینه خود را تشکیل دهد؛ اقدامی که خود ادیب هم در اولین سخنانش تعهد داده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن کابینه را تشکیل خواهد داد.

امانوئل ماکرون تأکید کرد: این آخرین فرصت برای این سیستم است. این قمار خطرناکی است که من انجام می‌دهم و از آن اطلاع دارم... من تنها چیزی را که دارم روی میز می‌گذارم؛ سرمایه سیاسی خودم را. من به دنبال تعهدهای معتبر هستم و یک مکانیسم متعاقب از رهبران لبنانی می‌خواهم که شامل یک انتخابات پارلمانی ظرف شش تا ۱۲ ماه باشد.

ماکرون در بیروت گفت، جامعه بین‌المللی باید همچنان تا شش هفته روی وضعیت اضطراری در لبنان متمرکز باشد و او برای کمک به برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با همکاری سازمان ملل متحد در اواسط تا اواخر اکتبر اعلام آمادگی کرد.

در همین حال کاخ الیزه اعلام کرد، کاشت درخت به دست ماکرون نشان دهنده اطمینان رئیس‌جمهوری فرانسه به آینده این کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1399، کد خبر: 99061108131، www. isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین