پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
حمل و نقل، لوازم الکترونیکی مصرفی، ماشین آلات کارخانه طی نیم سال اول ۲۰۱۷، روسیه محصولات حوزه‌ی مذکور را به ارزش ۷.۷ میلیارد دلار صادر کرده است.
شعار سال :‌ ماشین سازی اساس و پایه صادرات مواد غیر سوختی و غیر خام روسیه می‌باشد. این حوزه یکی از سه حوزه برتر صادرات روسیه بوده و تا ۱۵ درصد حجم فروش کشور را به خود اختصاص داده است. تنها محصولات فلزی (۳۰%) و فرآورده‌های شیمیایی (۲۰%) شاخص‌های بالایی را به خود اختصاص داده اند.

تولیدات "دانش بنیان" بصورت سنتی یکی از قوی‌ترین جوانب صنایع روسی محسوب می‌گردد. این حوزه اولین نیروگاه‌های اتمی و کشتی‌های یخشکن، ماهواره‌های مصنوعی زمین و سفینه‌های فضایی را به دنیا هدیه کرده است. تا به امروز این مکتب مهندسی جایگاه عالی خود را از دست نداده است.

در نتیجه، شرکت‌های روسی همچنان محصولات منحصربفرد خویش را به جهان هدیه می‌کنند: به عنوان مثال، ما یکی از بزرگترین صادرکننده تجهیزات نیروگاه‌های اتمی در جهان هستیم. روسیه محصولات خاصی نظیر لیزرها، دستگاه‌های ناویری، موتور‌های جت، شتاب دهنده‌های ذرات و غبره را صادر می‌نماید.

در میان تنوع فراوان محصولات این حوزه، موضوع حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است، نظیر تجهیزات حمل و نقل ریلی و لوازم یدکی، خودرو. اما هر ساله محصولات جدیدتری علاقه و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می‌کنند. لوازم خانگی، از جمله ماشین‌های لباس شویی بطور ثابت شاخص رشد را نشان می‌دهند. اگر سه سال قبل میزان فروش به تنها ۵۰ - ۴۰ هزار عدد ماشین در ماه می‌رسید، اما در سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار ماشین ماهانه به فروش رفته است. در بازار لهستان، که خریدار اصلی می‌باشد و محصولات روسی بعد از ایتالیا قرار دارند و از ترکیه و چین پیشی گرفته اند.

کارخانه‌ی تولید تجهیزات سرماساز "کریوگن ماش" که در حومه مسکو واقع است، دستگاه‌های تبدیل گاز به مایع را به کشور‌های چین و هند صادر می‌نماید. سیستم‌های تولیدی این کارخانه در همه ایستگاه‌های فضایی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صنعت خودروسازی نیز برند‌هایی هستند که از محبوبیت و شهرت فراوانی در جهان برخوردارند. شرکت افسانه‌ای "کاماز" محصولات خویش را تقریبا به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌نماید. اما بیش از همه این ماشین‌ها در آسیای جنوب شرقی طرفدار دارند. در سال ۲۰۱۶ در این کمپانی میزان فروش خودرو از شاخص‌های معین شده در بیزنس پلان نیز فراتر رفت. بازار اصلی فروش محصولات شرکت ویتنام بود، جایی که کامیون‌های کاماز ۶۵۴۰ و کاماز ۶۵۱۱۵ با بیشترین استقبال روبرو شدند (بیش از شصت درصد حجم صادرات).

شرکت "آر. ام. ریل" (گروه "ماشین‌های روسی")، تولید کننده واگن‌های حمل و نقل ریلی، از صادرکنندگان سنتی محصولات این حوزه به کوبا بشمار می‌رود. تنها در سال ۲۰۱۷، بالغ بر ۵۰ واگن هاپر، ۷۰ پلاتفرم و ۱۰۵ واگن مسقف به کوبا صادر می‌گردد. همه مدل‌های فوق توسط شرکت مهندسی "آر. ام. ریل" با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی کوبا طراحی و ساخته شده اند.

بر خلاف حوزه حمل و نقل ریلی، صنعت حمل و نقل هوایی روسیه در آغاز راه توسعه‌ی خویش می‌باشد. معذالک، در این حوزه خاص می‌توان به موفقیت شرکت سوخوی سوپرجت (Sukhoi Superhet) اشاره کرد.
هواپیمای SS۱۰۰ از سال ۲۰۱۱ صادر می‌گردد و در حال حاضر، از تعداد ۱۴۰ فروند تولید شده، ۳۰ فروند در کشور‌های خارجی در حال پرواز می‌باشند. مهم‌ترین آن‌ها شرکت هواپیمائی اینترجت (Interjet) مکزیک می‌باشد که ۲۲ فروند سوخوی سوپرجت را در اختیار دارد.

ماشین آلات و تجهیزات فلزکاری نیز نقشی اساسی در صادرات ایفا می‌کنند. بزرگترین تولید کننده این تجهیزات شرکت "استانکو ماش استروی" می‌باشد. در این شرکت دستگاه‌هایی با کاربری مختلف تولید می‌گردند: از ماشین‌های تراشکاری گرفته تا دستگاه‌های سی ان سی. جهت توسعه‌ی جغرافیای صادرات، شرکت مذکور فعالانه با مرکز صادرات روسیه همکاری می‌نماید. پس از دریافت گواهی تطابق با استاندارد‌های اروپایی، کمپانی "استانکو ماش استروی" هزینه‌های خویش را از طریق سوبسید‌های دولتی جبران نمود و جهت صادرات دستگاه‌ها به آلمان، قرارداد صادرات امضاء کرد.

تنوع موفقیت‌های ماشین سازی روسیه را دستاورد‌های تولیدکنندگان در تامین ماشین‌های حوزه‌ی سرگرمی تکمیل می‌نماید. به عنوان مثال، در روسیه شهر‌های بازی پنج بعدی ۵D را به اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا صادر می‌نمایند؛ و یا سیمولاتور‌های پرواز با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای تولیدی در روسیه از محصولات کم رقیب در دنیا محسوب می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساخت روسیه، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، madeinrussia.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین