پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۸۱ نفر از برندگان جایزه نوبل با نوشتن نامه‌ای از نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به‌خاطر ارزش قائل شدن برای نظرات کارشناسان، اعلام حمایت کردند.
شعار سال:  ۸۱ نفر از برندگان جایزه نوبل با نوشتن نامه‌ای از نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به‌خاطر ارزش قائل شدن برای نظرات کارشناسان، اعلام حمایت کردند.
 
این برندگان نوبل اعلام کردند از «جو بایدن» به‌خاطر اشتیاق در گوش دادن به نظرات کارشناسان حمایت می کنند.در این نامه آمده است:‌ ملت‌های ما هیچگاه تا این حد به رهبرانی که برای علم در تبیین سیاست‌های عمومی ارزش قائل باشند، نیاز نداشته اند و جو بایدن در دوران طولانی خدمت خود همواره اشتیاقش نسبت به گوش دادن به کارشناسان را نشان داده است و درک خوبی از ارزش همکاری بین‌المللی در تحقیقات دارد و به سهمی که مهاجران در حیات فکری کشورهای ما دارند احترام می‌گذارد.گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا، نسبت به نظرات کارشناسی بی‌توجهی کرده و حتی درخصوص استفاده از ماسک نیز تشکیک ایجاد کرده است.وی برخلاف توصیه کارشناسان علوم پزشکی، اقدام به بازگشایی مراکز اقتصادی آمریکا کرده و بارها ویروس کرونا را چیزی شبیه آنفلوانزا دانسته و گفته این بیماری خود به خود از بین خواهد رفت.
 
در این حال روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی مسیر پیشِ‌روی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بسیار دشوار و غیرمحتمل ارزیابی کرد. این یادداشت با عنوان «مسیر غیرمحتمل ترامپ برای کسب پیروزی» به‌قلم «ویلیام‌اِی گالسْتون» نوشته شده است. گالستون از نویسندگان و تحلیلگران وال استریت ژورنال به‌شمار می‌رود که سابقه حضور در گروه مشاوران سیاسی ریاست جمهوری «بیل کلینتون» را هم دارد و عمده تمرکز وی بر تحلیل سیاست‌های داخلی، کمپین‌های سیاسی و انتخابات‌ها در آمریکاست. در یادداشت اخیر گالستون در وال استریت ژورنال، او با اشاره به موقعیت دشوار «دونالد ترامپ» برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیشِ‌رو گفت: برخی جمهوری‌خواهان به‌دنبال استفاده از مدل انتخاباتی سال ۱۹۸۸ برای جلوگیری از شکست نامزد این حزب و حرکت به‌سمت پیروزی هستند. در آن زمان جرج بوش پدر، نامزد جمهوری‌خواهان که در ابتدای رقابت‌ها از «مایکل دوکاکیس» فرماندار ماساچوست و نامزد دموکرات‌ها با ۱۷ امتیاز جلوتر بود، در نهایت فرماندار ماساچوست را توانست با اختلاف فقط هفت رأی بیشتر شکست دهد.
 
خبر دیگر اینکه رئیس جمهور آمریکا گزارش برخی رسانه‌ها درباره سکته مغزی سال گذشته‌اش را اخبار جعلی توصیف کرد. دونالد ترامپ شایعات مطرح شده درباره سکته مغزی خفیف سال گذشته اش را رد کرد. ترامپ ماه نوامبر سال گذشته به طور غیرمنتظره به مرکز پزشکی والتر رید مراجعه کرد که این موضوع سبب شد شایعات درباره مشکل جدی سلامتی وی افزایش یابد. اما اکنون ترامپ این ادعا را تکذیب کرده که سکته مغزی خفیف علت اصلی مراجعه غیرمنتظره اش به بیمارستان در نوامبر سال گذشته بوده است. مراجعه غیرمنتظره ترامپ به این مرکز درمانی شایعات درباره مشکل جدی سلامتی وی را دامن زد. کاخ سفید هم اعلام کرد که ترامپ زودتر از موعد بخش‌هایی از معاینات پزشکی سالانه خود را انجام داد.
 
در رویدادی دیگر پلیس لس‌آنجلس در درگیری با یک مرد سیاهپوست به سوی وی شلیک کرد که سبب مرگ او شد و این اتفاق موجب اعتراضات گسترده در این شهر شد. کلانتری لس آنجلس ادعا کرد: دو مامور پلیس سعی کردند یک مرد سیاهپوست را که در حال دوچرخه سواری و نقض قوانین و مقررات بود، متوقف کنند ولی او اقدام به فرار کرد و ماموران پلیس پس از تعقیب قصد بازداشت وی را داشتند ولی این مرد سیاهپوست یکی از پلیس‌ها را با مشت مضروب کرد وماموران پس از درگیری با این مرد سیاهپوست اقدام به شلیک به سوی او کردند که به مرگ وی منجر شد. پلیس تاکنون هویت این سیاهپوست را فاش نکرده است. شلیک مرگبار پلیس لس آنجلس به این مرد سیاهپوست در شرایطی است که اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف آمریکا در مخالفت با رفتارهای نژادپرستانه و وحشیگری پلیس ادامه دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  روزنامه اطلاعات  ، تاریخ انتشار:  13 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: 517486   ،www.ettelaat.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین