پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ثبت آثار تاریخی این استان در فهرست ملی طی دولت دوازدهم معادل ۴۸۰ درصد رشد داشته است.
شعار سال: مرجان اکبری روز جمعه افزود: از سال ۹۶ تا کنون ۱۱۰ اثر در حوزه آثار تاریخی منقول، غیرمنقول و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در کل سالهای فعالیت دولت دوازدهم تا کنون تعداد ۴۳۰ پرونده ثبت آثار تاریخی در استان آماده‌سازی شده است که در سال گذشته ۱۵۰ پرونده به تهران ارسال و در ابتدای امسال ۸۲ مورد آن مورد موافقت شورای ملی ثبت آثار تاریخی قرار گرفت و در فهرست ملی ثبت شد.

معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تاکنون در این استان تعداد هزار و ۶۵۰ اثر،بنا و محوطه تاریخی ثبت ملی شده است که با آماده‌سازی ۴۳۰ پرونده آثار تاریخی و قرار گرفتن آنها در نوبت ارائه و ثبت ملی می‌توان گفت حدود یک سوم کل ثبت آثار تاریخی استان در دولت دوازدهم انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه این امر نشان از توجه دولت و وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به حوزه آثار تاریخی و حفاظت و صیانت از آنها دارد افزود: تا قبل از سال ۹۶ تعداد چهار حریم آثار تاریخی در این استان ثبت ملی شده بود که از این سال تا کنون در مجموع تعداد ۴۰ حریم آثار و و بناهای تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد:ثبت محوطه‌های تاریخی به دلیل اهمیتی که در مصون ماندن و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی دارد بسیار مهم و حیاتی است.

طبق پیش‌بینی انجام شده بیش از ۱۰ هزار اثر، بنا و محوطه فرهنگی، طبیعی و تاریخی در این استان قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14 شهریور  1399، کد خبر: 84026226،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
واقعا ايران در زمينه گردشگري گوهري داره كه خيلي از كشور ها ندارن ايشالله 1اي خارجيها به اين كشئر باز شه و يكم ارز اوري كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین