پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
امروز آغاز رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش در دریای عمان است. شعار این رزمایش «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» و با رمز یا «سیدالشهداء (ع)» آغاز شد.
شعار سال: رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، با رمز مقدس یا سیدالشهداء (ع) و با گسترش شناور‌های سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده‌های نیروی هوایی در دریای عمان به مدت ۳ روز با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.
گستره رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی است و در این رزمایش طرح‌های تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی، برخی از مهمترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک‌های کروز سطح به سطح و ساحل به دریا، اژدر، موشک‌های هوا به سطح و سطح به هوا و سامانه‌های راکت انداز از روی شناور‌های سطحی، زیر سطحی، یگان‌های پروازی و پهپاد مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد.
دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش گفت: ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سهند و ناو پشتیبانی بندرعباس که اکنون در اقیانوس هند حضور دارند ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناور‌های بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات‌های مقابله در اختیار دیگر یگان‌های حاضر در رزمایش قرار می‌دهند.
وی افزود: همچنین یگان‌های پروازی نیروی هوایی ارتش متشکل از جنگنده بمب‌افکن‌ها و همچنین پهپاد‌های رزمی در این رزمایش به اجرای طرح‌های از پیش تعیین شده خواهند پرداخت.
گفتنی است رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در سرتاسر پهنه آبی جنوب کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی کشور و حضور گسترده نیروی پدافند هوایی ارتش و همچنین اجرای آتش توسط سامانه‌های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم بخش دیگری از طرح‌هایی است که در رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش انجام خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۲۰۳۲۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
قدرت نظامی ایران خار چشم همه دشمن های این مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین