پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کارشناس خودرو، در خصوص افزایش نرخ خودرو و افزایش نجومی قیمت خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک گفت: پیش‌فروش این خودرو زمانی انجام شد که قوانین جدید پیش‌فروش از سوی خودروساز‌ها ابلاغ نشده بود و افرادی این خودرو را تحویل گرفتند که امروز می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، آن را در بازار آزاد به فروش برسانند.
شعار سال: «حسین دلاور» کارشناس خودرو در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار و دلیل افزایش نجومی خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک گفت: پیش‌فروش خودرو دنا پلاس زمانی انجام شده که قوانین جدید پیش‌فروش خودرو از سوی خودروساز‌ها ابلاغ نشده بود و افرادی این خودرو را تحویل گرفته‌اند امروز می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، خودرو‌های خود را در بازار آزاد به فروش برسانند. به همین دلیل بود که بسیاری از متقاضیان به عنوان سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به ثبت نام این خودرو کردند.

وی ادامه داد: باید این نکته توجه کرد افرادی که امروز قیمت ۶۰۰ میلیون تومانی برای دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام می‌کنند احتمال بسیار زیاد جزو دلال‌های بازار هستند و مصرف کنندگان واقعی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند همچنان به قیمت ۲۵۶ میلیونی که ایران خودرو اعلام کرده است، معترض هستند و به دلیل قیمت بالا و عدم توان مالی هنوز مرحله تکمیل وجه را انجام نداده‌اند.

این کارشناس خودرو افزود: دلیل اعلام قیمت نجومی دنا پلاس توربو اتوماتیک از سوی دلال‌ها این است آن‌ها خودشان می‌دانند که این خودرو به قیمت ۶۰۰ تومان فروش نمی‌رسد، اما این قیمت گذاری باعث می‌شود موج روانی را وارد بازار خودرو کنند و با این روند صعودی افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد که تا دو یا سه ماه آینده ادامه دارد، مطمئن هستند ظرف چند ماه آینده تقاضای خرید این خودرو ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها تا به امروز فروشی برای دنا پلاس توربو اتومات در دفترخانه‌های تهران ثبت نشده است و هیچ کدام از این خودرو‌ها برای تعویض پلاک مراجعه نکرده‌اند.
این کارشناس خودرو در خصوص عدم نظارت و بازرسی بر قیمت گذاری بازار خودرو گفت: سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده است پیشنهاد سازمان حمایت در مورد قیمت خودرو این بود که فروش ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب خودرو به عنوان منشأ تعزیر در نظر گرفته شود، اما این پیشنهاد لغو شد و از طرف دیگر سقفی برای قیمت خودرو در بازار آزاد وجود ندارد که ما بخواهیم وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: رشد قیمت خودرو در بازار به علت اطمینان خریداران از افزایش قیمت در ماه‌های آینده است و کاهش عرضه خودرو در این مورد تاثیرگذار نبوده است. زمانی که ایران خودرو قیمت کارخانه‌ای خودرو آریسان را به ۱۲۰ میلیون تومان تعیین می‌کند، بازار به این تغییر قیمت واکنش نشان می‌دهد و انتظار دارد قیمت کارخانه محصولات این شرکت افزایش یابد و به دنبال آن فروشندگان قیمت‌های خود را بالا می‌برند.

این کارشناس خودرو بیان کرد: با توجه به اینکه خودروسازان مجوز افزایش قیمت گرفته‌اند دلال‌ها مطمئن هستند که هر سه ماه قرار است قیمت‌ها افزایش پیدا کند. حال که در مهرماه دور دوم این افزایش قیمت فرا می‌ر‌سد دلال‌ها امروز موج افزایش قیمت را به بازار وارد می‌کنند که در آیند خودرو‌های خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

دلاور در خصوص دوره جدید افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو گفت: خودروسازان نسبت به پارامتر‌های مختلفی که برای محصولات خود تعیین می‌کنند، قیمت خودرو‌ها را افزایش می‌دهند با این حال زمانی که قیمت خودرو آریسان در یک دوره ۶۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد، پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت‌های خودرو افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: قیمت جدید خودرو‌های دنا پلاس و آریسان بر اساس دلار ۱۷ هزار تومانی تعیین شده است و امروز دلار مصرفی خودروسازان بین ۲۰ یا ۲۱ هزار تومان افزایش یافته است و در دور جدید قیمت گذاری، این افزایش قیمت دلار لحاظ خواهد شد. همچنین به دلیل افزایش ۴ درصدی هزینه تامین مالی خودروسازان انتظار می‌رود با توافق با شورای رقابت درصد افزایش این هزینه‌های نیز برای تعیین قیمت تمام شده خودرو‌ها اعمال شود.

این کارشناس خودرو در خصوص فروش فوق العاده ایران خودرو گفت: با توجه به سیاست‌های فروش این شرکت خودرو‎های ۲۰۷ پانوراما، رانا پلاس و سورن پلاس در این طرح به فروش خواهد رسید که قیمت جدید آن‌ها تعیین شده است و در چند روز آیند اعلام خواهد شد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۶۰۰۰، www. borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
با این قیمت ها باید تو خواب شبمون ماشین سوار بشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین