پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۹۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
آمار‌های جهانی حکایت از گردش مالی ۳ میلیارد دلاری در بازار‌های صادراتی گیاه دارویی شیرین بیان دارد، در حالیکه ایران تنها سه دهم درصد از این بازار را تصاحب کرده است.
شعار سال: آمارهای جهانی نشان می‌دهد یک بازار ۳ میلیارد دلاری برای صادرات گیاه دارویی شیرین‌بیان در جهان وجود دارد که چین با صادرات ۷۷۱ میلیون دلار در رتبه اول، هند با صادرات ۲۸۷ میلیون دلار در رتبه دوم و آلمان با ۲۰۲ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد.

بررسی صادرات ایران نیز نشان می‌دهد میزان صادرات شیرین‌بیان کشورمان طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ به طور متوسط ۳۲ تا ۳۷ میلیون دلار بوده است.

با این‌حال در سال ۱۳۹۸ میزان صادرات این محصول با کاهش ۶۹ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷، به ۱۰ میلیون دلار افت پیدا کرده است؛ این در شرایطی است که با صادرات ۱۰ میلیون دلار سال گذشته، سهم ایران از بازار جهانی شیرین‌بیان به ۳/. درصد رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه خبری تحلیلی اکسپورتنا، تاریخ انتشار: 20 شهریور1399، کد خبر: 22179،  www.exportna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین